Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa mina filer efter ominstallation?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver tips och hjälp!
Fick problem i tiger med inloggning och lösenord. Jag som admin loggades aldrig ur. Reparerade behörigheter med skivverktyg och kollade skivorna, fel med de reparerades. Gick i alla fall inte att byta lösenord via tigerskivan.

Startade Techtool och körde alla sviter inkl optimera. Efter 6 timmar av defragmentering avbröt jag mitt i och då sket det sig, gissar jag. Symbolen för hårddisken försvann i techtool och ersattes av en pappersarkssymbol.

Ominstallation av tiger och ingenting har följt med i form av mail, safarisidor, iPhoto. Det går att se i visa info i previous system att det ligger mycket MB i resp program.

Hur får jag tillbaka allt?

Kolla i mappen "Previous System", du ska ha en mapp som heter "Users", eller "Användare". Däri bör ditt gamla konto ligga med allt som fanns innan om du har lite tur.

Användare

finns men är helt tomt!

Tack för tipset ändå. Andra ideer?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 10:53

Jag tror du är rökt, såvida du inte kontaktar ett sånt där "återvinningsföretag" som är duktiga på att ta tillbaka data från sabbade diskar.

När det gäller defragmenetering, så är i alla fall företaget som gör iDefrag uppriktiga (respekt!) trots att det faktiskt kanske gör att färre köper deras program. Kolla här: http://www.coriolis-systems.com/iDefrag-faq.php där dom t.o.m. börjar texten med "defragmentering är i grund och botten riskkfyllt på flera olika sätt" ("Disk defragmentation is inherently risky in many respects.")

Om du dessutom avbröt defragementeringen, så ordnade du sannolikt så det blev ännu värre.

EDIT: Jag känner med dig. Tyvärr har jag ingen aning om vilka "återvinningsföretag" det finns eller vad dom debiterar. Kanske nån annan vet bättre...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-30 11:02

http://www.ibas.se/ gör det, men det kostar schaber.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 11:14

Jo, en sak:
Har du testat att starta från en annan disk och testa om du kan se filerna i den sabbade disken via Finder eller genom DiskWarrior, Xupport eller nåt?
Kan ju också vara värt att köpa/prova DiskWarrior innan du går till ett återvinningsföretag.

Förtydligade rubriken

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 11:30
Ursprungligen av Johan S:

Förtydligade rubriken

...och skrev fel.
ska väl vara "ominstallation"?

Danne
T.f. språkpolis

EDIT: Hehehe du hann ändra medan jag skrev inlägget.

1
Bevaka tråden