Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra av en iPod i deklarationen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-30 14:38

Hej

Jag är enskild företagare och driver en firma som sysslar med webbdesign, grafisk formgivning och IT-konsultation. Jag undrar om ni tror det är möjligt att för mig dra av en iPod som arbetsredskap i deklarationen. Tänkte använda den för att transportera filer mellan datorer, kalender, osv. Vet ju t.ex att jag skulle kunna dra av momsen på en dator eller programvara, men iPod är jag osäker på.

Någon som vet?

/ Erik

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 14:54

Dra av du. Inga problem. Det är upp till skatteverket att kolla och eventuellt bestrida avdragen. Först då behöver du börja motivera, och en iPod är ju en extern disk, så det måste ju finnas stora chanser till framgång. Om det nu går så långt alltså, vilket jag tvivlar på. Så dra av bara.

Jag fick ett brev från Skatteverket för några år sedan där de ville att jag skulle specificera de 10 största utgifterna eftersom de tycke att mina utgifter var höga. Det var bla en elgitarr, en cykel, träningskort, 2 datorer och 2 skärmar. Allt de var ok att ta på företaget.

Dessutom så går ju iPoden (om det är en med video) att använda som prestentationsredskap (film, bildspel).

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-30 17:10

iPod är inga problem....går som backupmedia....och det är det ju oxå!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-30 17:48

Exakt. inga problem för mig i vare sig handelsbolag eller AB..

Backupmedia är vad jag bokfört det som. Använder den ju delvis till det faktiskt!!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-30 20:02

Yes! Vad bra, känns nämligen bättre att handla upp pengarna som blev "över" från ett uppdrag än att betala myckett mer än 50% skatt och moms om jag tar ut det som lön. Tack för tipsen!

1
Bevaka tråden