Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man Safari?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha.. av ngn. anledning blev det så att Safari blev avinstallerat på datorn häromdagen.
Har sedan dess gjort otaliga försök att installera det igen. Det är första gången sen jag switchade som jag känner att jag sitter fast i ett typiskt microsoft-träsk.

1. den enda version som finns tillgänglig för nedladdning är safari 1.2 som inte stöds av OSX 10.4.7

2. jag har lagt bort mina OSx skivor och kan därför inte hoppas på att det skulle fungera med dem..

så hur i h*****te installerar man safari på OSx 10.4.7?

verkar vansinnigt att man inte skall kunna installera ett program utan endast uppdatera det vilket förutsätter att man har det från början.. suck.. hjälp någon? man börjar känna svetten rinna såhär i betala-räkningar-tider.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-30 19:43

Om du inte supit bort skivorna så skulle du ha kunnat plocka ut Safari enbart med hjälp av Pacifist.
Om du är rädd för att du inte ska hinna betala räkningarna så kan du ju plocka hem Firefox gratis. Fungerar lika bra, minst.
Fast det är klart, det blir ju svårt om man inte har någon browser.
Har du tittat i "Program" så den inte ligger kvar där? Du kanske bara har tagit bort den från Dockan.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-30 20:21

Prova att ladda ner Safari 2.0 från versiontracker som verkar vara freeware och inte barta en update. Det står att den ska fungera med 10.4.X

konrad.

firefox är min huvudbrowser.. men sparbanken finn's datorbank stöder ej firefox. det är därför jag är på jakt efter safari. haha ja jo.. det är ju avinstallerat men tack iaf.

marco.
det är ju bara det att den inte finns tillgänglig för NL på versiontracker. den går inte att ladda ner där, det finns en download link som skickar en vidare till http://www.apple.com/macosx/features/safari/ vilket inte ger ett ruttit piss.. suck

det är ju sånt här man skall slippa med mac för tusan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 22:14
Ursprungligen av mayweather:

konrad.

firefox är min huvudbrowser.. men sparbanken finn's datorbank stöder ej firefox. det är därför jag är på jakt efter safari. haha ja jo.. det är ju avinstallerat men tack iaf.

marco.
det är ju bara det att den inte finns tillgänglig för NL på versiontracker. den går inte att ladda ner där, det finns en download link som skickar en vidare till http://www.apple.com/macosx/features/safari/ vilket inte ger ett ruttit piss.. suck

Har du alla plistfiler och jox kvar?
I så fall är det väl bara själva programmet du saknar.
Vet inte om kan bli problem med ownership eller nåt, men kontakta mig så kan jag ju maila själva programmet. Värt att testa?

Ursprungligen av Danne V:

Har du alla plistfiler och jox kvar?
I så fall är det väl bara själva programmet du saknar.
Vet inte om kan bli problem med ownership eller nåt, men kontakta mig så kan jag ju maila själva programmet. Värt att testa?

Det ska bara vara att zip:a och skicka över själva programmet. Borde vara det enklaste.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-30 22:15
Ursprungligen av mayweather:

Om du inte hade slarvat bort dina OSX-skivor så hade det ju inte varit något problem.

1
Bevaka tråden