Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra FTP-program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det nån som har nåt bra tips på nåt bra FTP-program? Helst ska det vara gratis...;)

Körde Cute till Win, nu har jag en trial på CaptainFTP som jag hittade på versiontracker.com.
Det jag ska använda det till är att uppdatera en hemsida så det behöver inte ha några jättefunktioner men ska samtidigt vara användarvänligt.

Några bra idéer?

Tacksam för svar. Klas

  • Medlem
  • 2006-07-02 09:34

Fugu kanske? Kan hyfsat mycket och är gratis!

http://rsug.itd.umich.edu/software/fugu/

/PO

Tack....ska kolla med en gång!

Klas

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-02 10:22

Jag tycker att Transmit från Panic är bäst och mest användarvänligt. Men det är dock inte gratis.

Cyberduck? Gratis och med tillräckligt med funtioner. http://cyberduck.ch/

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-02 16:00

mitt tips skulle också vara cyberduck

OneButton FTP har fortfarande en del buggar, men är väldigt lätt att använda.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-07-02 20:04

Transmit skulle vara mitt förstahandsval om det inte vore för att det kostar pengar. Att det finns inbyggda funktioner för att använda det i Automator är guld värt, likså är det kompatibelt med den servermjukvara jag använder för min FTP server.

Cyberduck har jag aldrig fått att funka med BulletProof FTP som servermjukvara, den bara grinar om att den inte hittar några genvägar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-02 20:06

Jag kör med Captain, Macigt gränsnitt, men inte gratis. Funkar fint åt båda hållen dessutom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-02 21:12

Transmit är enligt mig det snyggaste och cleanaste FTP-programmet. Köpte det genast när det kom och tittade aldrig åt gratisalternativen. Värt det 20 gånger om.

1
Bevaka tråden