Hej på er.
Så här är det, varannan gång jag startat min macbook så får jag en mapp med ett frågetecken i. Jag startar om och då brukar det funka, men inte nu när jag skulle göra det. Jag startade om 4 ggr men samma sak. Gjorde två hardware test, en vanlig och en utökad, men inga felkoder eller andra varningar. Sen efter att jag gjort det så startade jag om datorn igen och då blinkade mappen till sen kom äpplet på skärmen och datorn startade upp riktigt. Första gången jag startade macbooken, 3 dagar sen, så var det samma problem men användarmanualen instruerade att starta om datorn och vips så funkade det. Men vad tor ni? Är det en kass hårddisk som har kommit med datorn? Jag har itne gjort några förändringar rent hårdvarumässigt i datorn. Datorn är en Macbook 2.0, 1GB, från applestore, med 80 GB hårddisk.
Förslag, tankar eller lösningar?
En annan grej som jag har märkt är att när datorn har varit i vila och jag väcker den så funkar det fönstret som är upp men när jag tex går från safari till mailen så får jen en badboll och kan inte göra mer än att flytta musen. Går inte heller att tvångsavsluta något program. Är det någon som kan kopplas samman med det andra felet?