Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera webkameror

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av flera webkameror hemma som streamar ut mot interweb. Just nu kör jag min iSight på port 8080, och det fungerar som sig bör. Sen har jag en logitech usb-kamera som jag vill köra från en PC samtidigt. Hur gör jag då...kör jag PC:n från en annan port typ 8181? eller kan jag skriva i adressfönstret 192.168.1.200:[email protected]....? Eller skall jag boota om min hjärna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-04 15:02
Ursprungligen av Ekengren:

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av flera webkameror hemma som streamar ut mot interweb. Just nu kör jag min iSight på port 8080, och det fungerar som sig bör. Sen har jag en logitech usb-kamera som jag vill köra från en PC samtidigt. Hur gör jag då...kör jag PC:n från en annan port typ 8181? eller kan jag skriva i adressfönstret 192.168.1.200:[email protected]....? Eller skall jag boota om min hjärna?

Din pc skall utifrån sett ligga på en annan port. Det vill säga [publiktip]:8181

Med det sista så skulle du försöka logga in med användarnamnet 192.168.1.200 och lösenordet 8080 på adressen 1.2.3.4

1
Bevaka tråden