Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte redigera .mpg film??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-22 10:55

Jag har konverterat en 5.8GB .vobfilm till mpeg1 Muxed med ffmpegX0.0.6g! När jag sedan ska dela filmen i 2 mindre bitar med Quicktime 6 Pro så går det inte att kopiera eller klippa ut den markerade filmen.

Finns det någon lösning på detta?
Har provat att konvertera till båda varianterna av mpeg2 som finns men det blir error när ca138mb har konverterats.

  • Medlem
  • 2003-02-22 22:28

Vet ingen vad som felas?

  • Medlem
  • 2003-02-22 23:35

hmmm, jag har sett nått program på VT för att segmetera mpegfilmer till flera skivor.. sök

Problemet är att mpeg inte bara är att klippa i.. dels så är den multiplexad,, och sedan får du inte klippa i en GOP.. utan bara i början på ett I-frame..

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 17:08

Det skummaste med detta är att det funkade i tidigare versioner av Quicktime men inte längre.

haha

  • Medlem
  • 2003-02-26 17:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Bombia:
Det skummaste med detta är att det funkade i tidigare versioner av Quicktime men inte längre.

Vilka versioner då?
Duger 5:an eller ska det vara äldre skit?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: XedoZ:
Jag har konverterat en 5.8GB .vobfilm till mpeg1 Muxed med ffmpegX0.0.6g! När jag sedan ska dela filmen i 2 mindre bitar med Quicktime 6 Pro så går det inte att kopiera eller klippa ut den markerade filmen.

Finns det någon lösning på detta?
Har provat att konvertera till båda varianterna av mpeg2 som finns men det blir error när ca138mb har konverterats.

Svaret finns inom dig. (Eller möjligen här.)

  • Medlem
  • 2003-02-27 19:56
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: XedoZ:
Jag har konverterat en 5.8GB .vobfilm till mpeg1 Muxed med ffmpegX0.0.6g! När jag sedan ska dela filmen i 2 mindre bitar med Quicktime 6 Pro så går det inte att kopiera eller klippa ut den markerade filmen.

Finns det någon lösning på detta?
Har provat att konvertera till båda varianterna av mpeg2 som finns men det blir error när ca138mb har konverterats.

Svaret finns inom dig. (Eller möjligen här.)

Tack så jättemycket!!! Det programmet hade ju precis vad jag sökte!

1
Bevaka tråden