Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Corona (M$ kontrar mot MPEG-4 ?)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läs mer i denna IDG nyhet

Eller läs mer här direkt på M$ webbplats

Hur som helst tycker jag det återigen verkar som M$ vill hitta på något eget utan att hålla sig till överenskomna standarder.

[ 23 April 2002, 11:41: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-23 12:25

Ett mkt bra initiativ av MS tycker jag. Är övertygad om att tredje generationen av Windows media kommer bli jätte stort i och med .net server som kommer snart.

MPEG-4 standarden är ingen välgörenhets standard direkt, och licensproblemen (pg.a för många inblandade parter) är väl påtagliga. Jag ser hellre ett bra WiMP-macstöd i framtiden så ska vi få se på grejer.. Man måste nog inse att det är MS som bestämmer marknadsstandarderna nuförtiden.

// kimmo

Jag tycker det låter gott. Kanske man kan få nytta av Windows Media nångång. Bara för oss att hoppas att M$ menar allvar med Mac-satsningen, så vi inte hinner bli gamla och grå innan vi ser det på våra burkar.

Apple kan behöva en spark i baken, deras QT-spelare är ju aldrig klar och alltid buggig...

• Medlem
  • 2002-04-23 14:14

Det är väl som vanligt, mycket skrammel och väpor från M$. Finns det nått som säger att Corona skulle vara så mycket bättre än existerande codecar?

M$ vill nog bara skaffa sig monopol. Corona kommer att finnas till Pc och mac, men inte till Unix/Linux ett bra sätt för M$ att styra marknaden..

Fan ta dem

[ 23 April 2002, 14:15: Meddelandet ändrat av: nixon ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Finns det nått som säger att Corona skulle vara så mycket bättre än existerande codecar?

Bättre? Sen när behövde MS göra något som är bättre än konkurrensen för att dominera?

Nja, Windows Media dominerar ju inte direkt nu...

I det lilla M$ lade upp i techspec väg så är det ju inget nytt under solen. Wow! Fast Start! Wow! Nästan DVD kvalité fast med halva storleken av en sådan!

Wow! Fast Stream!
"streaming experience for broadband users, effectively eliminating the ever-present buffering delays. " och "Fast Stream also automatically optimizes the delivery of streaming audio and video to take advantage of the full bandwidth available to the user, which vastly reduces or eliminates the impact of congestion on the Web for broadband users. "

Är det någon som känner igen det där?

Sen ljuger dom ju också..

"The new WMA
Professional codec is the first codec to enable Web-based delivery of 5.1 channel surround sound with full-spectrum, full resolution audio (24 bit / 96 kHz sampling)"

MPEG4 gör det där sedan ett bra tag sedan tillbaka..

Hade precis dom tankarna jag med..orkade aldrig skriva, bra att någon annan skrev

När M$ skriver något sådant som första bla bla codec etc etc så lyssnar ju hela PC världen.

"När M$ talar lyssnar man (och skriver om det)
/nytt djungelordspråk

1
Bevaka tråden