Hej!
I familjen har min far en Mac Mini med ett stort bibliotek av bilder i (cirka 6000st). Han har dem i iPhoto.
Jag har en iMac G5 plus ett tomt iPhoto bibliotek som jag gärna skulle vilja fylla med min fars bilder. Vilket är då det smartaste sättet att få över hans bilder till min dator?
Jag tänkte använda en extern disk till detta jobb, och min fråga är helt enkelt om det är bäst att kopiera mappen iPhoto (den som oftas brukar hittas i mappen "Bilder"), för att sedan länka den mappen från den externa disken till mitt eget bibliotek. Eller, ska jag bara kopiera över bilderna från iPhoto, för att sedan lägga in dem i mitt bibliotek? Vilket är bäst?
Eller ska jag gå på den tredje lösningen, och ta bilderna från min fars PC? Eller ska jag helt enkelt kopiera bilderna från hans bibliotek när det är utdelat (när det syns i källlistan i mitt iPhoto)?
En sista fråga är om det funkar bra att ha bildbiblioteket på en extern disk? Backup kommer kännas överflödigt, då min far har dem på minin i tv-rummet och på sin PC.
Tack på förhand!
/Adam