Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-10 03:01

Två saker:
1. Jag måste vara en idiot, för jag hittar inte var jag kan formatera enheter - please, help.
2. En gång i tiden hade jag en fat32-formaterad extern hårddisk som pajade ett imovieprojekt som jag hade hållit på med i tre månader. Så den är numera Mac-ellervaddetnuhette-formaterad och används uteslutande till min Mac.
Nu har jag ett usb-minne som jag (mest) använder till att flytta .jpeg-, .doc- och .avi-filer mellan pc och mac. Minnet är fat16-formaterat och det har hittills fungerat bra.
Jag undrar dock vad ni har för erfarenheter av detta? Vilken formatering passar bäst till syftet?
Tack.

1. I mappen "Verktygsprogram" har du programmet "Skivverktyg" som du kan formatera enheter med.

2. "Fat 32" har jag använt utan problem när jag transporterar filer på en extern enhet mellan Windows och Mac OS.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-10 15:41
Ursprungligen av Martin Pettersson:

1. I mappen "Verktygsprogram" har du programmet "Skivverktyg" som du kan formatera enheter med.

Tack!
Det finns två alternativ som heter MS-DOS-FILSYSTEM, efter det ena alternativet står det FAT16 inom parentes - något som vet varför fat32 inte står någonstans?

Citat:

2. "Fat 32" har jag använt utan problem när jag transporterar filer på en extern enhet mellan Windows och Mac OS.

1
Bevaka tråden