Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eko i skype

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2006-07-12 18:49

är det någon som får skype att fungera med sin mbp 17. När jag testar på min uppstår det ett eko eller rundgångsljud som gör det omöjligt att använda skype. Det måste väl gå att använda den inbyggda micen och högtalarna eller måste man skaffa ett headset för att få det att fungera?

/Jörgen

• Medlem
  • Värmdö
  • 2006-07-12 19:41

Headset är att föredra, alternativt så kör du med hörlurar och pratar i inbyggda micen.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-12 20:45
Ursprungligen av erectus:

är det någon som får skype att fungera med sin mbp 17. När jag testar på min uppstår det ett eko eller rundgångsljud som gör det omöjligt att använda skype. Det måste väl gå att använda den inbyggda micen och högtalarna eller måste man skaffa ett headset för att få det att fungera?

/Jörgen

Ja, headset eller lurar och den inbyggda miken eller lurar och en annan mik.
Poängen med detta är just att högtalarljudet inte ska snappas upp av mikrofonen och gå runt. Och om du tycker du har problem, så är det säkert ännu värre för den du pratar med som kommer att höra sitt eget tal komma tillbaka till egna lurar med en tiondels sekunds fördröjning.

1
Bevaka tråden