Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (Juni 2006)

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Underbart nopee! Ja jag hoppas innerligt att min kommer imorgon då min tracking bara ligger en dag efter din. Dock så är det ju 56 mil längre till Östersund än vad det är till Karlstad. Ja man får väl hålla tummarna. En fråga dock, hur lång tid tog det för din tracking att uppdateras nopee? Är den snabb eller får man sitta och vänta en massa? En annan fråga också som är lite allmän, vilket datum beställde du? Vore intressant att jämföra leveranstiden. Jag beställde den 3:e.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 15:27

peter_lubeck, tänk dock på att det antagligen blir posten som tar din dator från Örebro. Så var det åtminstone för mig när jag beställde till Härnösand. Posten är alltid slöare.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 15:32

Man ska nog inte läsa den här tråden, man räknar bara sekunder.... Ska förska hålla mig.... gnn.... gnrr..... gaaah! =D

stefan_yes: Ja jag har vart lite orolig och osäker vad gäller leverans till Östersund, och jag antar att Härnösand kan klassas som rätt likvärdigt avståndsmässigt. Hur lång tid tog det för dig att få paketet från Örebro då?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 16:25

Minns inte riktigt, men inte mer än 2 dagar iaf. Har för mig att den var i Örebro på fredagen och att jag fick datorn på tisdagen efter.

Nu känns det lite som om jag spammar, men det är ju så nära nu!

13 Jul 2006 05:51 Orebro Onforwarded For Delivery
13 Jul 2006 05:45 Orebro Import Received
12 Jul 2006 18:33 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
11 Jul 2006 23:35 Eindhoven Shipped From Originating Depot
11 Jul 2006 16:38 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
11 Jul 2006 16:37 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Jag har dock gett upp förhoppningen om att den ska komma idag, såg en annan som beställt en MacBook som bodde i Östersund och han fick den dagen efter att den anlänt till Örbro. Kommer den inte imorgon blir jag väldigt besviken, men huvudsaken är att jag får den. En sak jag undrar över är att eftersom Posten ska ta över leveransen, som många har sagt, så kanske det finns någon möjlighet att spåra försendelsen ytterligare med deras tracker. Någon som har utforskat detta?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-13 13:37
Ursprungligen av peter_lubeck:

Jag har dock gett upp förhoppningen om att den ska komma idag, såg en annan som beställt en MacBook som bodde i Östersund och han fick den dagen efter att den anlänt till Örbro. Kommer den inte imorgon blir jag väldigt besviken, men huvudsaken är att jag får den. En sak jag undrar över är att eftersom Posten ska ta över leveransen, som många har sagt, så kanske det finns någon möjlighet att spåra försendelsen ytterligare med deras tracker. Någon som har utforskat detta?

Nu tycker jag en hälsosam entusiasm har övergått till ren besatthet!

Ursprungligen av flipp:

Nu tycker jag en hälsosam entusiasm har övergått till ren besatthet!

Hehe, ja tyvärr är det så illa, men om man suttit och suktat efter en MacBook sen dom släpptes och sen skramlat ihop nog med pengar till att köpa en och sen suttit och väntat i två veckor... Ja då blir det lite hysteriskt.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 12:38

Maila TNT så får du säkert ett spårnummer för posten.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 13:53

Jag antyder starkt att tiden går långsammare om man sitter och kollar TNT hela tiden ;D

Ja nu har den kommit i alla fall. Efter en massa olika bud från TNT, som senast sa att den skulle komma på måndag, så hittar jag den i receptionen på jobbet där den stått ett par timmar. TNT har alltså skickat ett mail till mig EFTER att den anlänt på mitt jobb och sagt att den inte skulle komma förrän på måndag, klockers! Men jag är nöjd som ett barn med en alldeles för stor glasspinne, även om mina kollegor bara ger mig skit och säger saker som GayBook, och hävdar att de kan hitta en PC med samma prestanda för 6000:-. Självklart så äger jag dom, men ändå. Kul är det i alla fall!

Ursprungligen av peter_lubeck:

......även om mina kollegor bara ger mig skit och säger saker som GayBook, och hävdar att de kan hitta en PC med samma prestanda för 6000:-. Självklart så äger jag dom, men ändå. Kul är det i alla fall!

utmana dem då :D:D sätt en slant på det. o stå på dig att har de sagt under 6000 kr, så innebär det under 6000 kr. du kan fan inte förlora det vadet, o gör du det, så är det värt det. har hittills inte sett en 2 Ghz core duo i nått under 12000 eller mer på PC sidan. i så fall har de saknat nått annat. 1,66 Ghz har man väll sett i nån enstaka 12" PC för de pengarna, men inte 2 Ghz.

de kör ju datorer med världens mest spridda virus, windows

  • Oregistrerad
  • 2006-07-17 22:47

Då var ens beställning skickad också, kan berätta att det har varit en seg väntan ända sedan tisdags, men nu känns det lite bättre iaf.
Nu en liten fråga; hur lång tid tog det från att eran beställning var skickad tills att ni kunde spåra den? Kan ju knappt sitta still, vill veta var min dator är nu, nu, nu!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-17 23:48

BlastBeat;

TJA! Antagligen sitter du och jag i liknande båtar nu alltså :] Jag skickade in min beställning fredag 7/7, men eftersom jag valde "banköverföring" som betalningsallternativ tog det enda till idag tills jag fick min bekräftelse om att de börjar bygga ihop datorn och skicka den. De tror att den börjar skickas den 24:e.... Så går det när man är klantig :]

Dags att börja en ny tråd.... som sagt? (jag är långt åt h*te från att va OP, eller ens liknande, vågar inte starta tråd... buhu)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-18 15:11

"Din MacBook står bredvid mig just nu och håller på att packas och
få sin adresslapp för posten och den går som jag sa iväg idag."

Ho ho ho! Beställde den för tre timmar sen

  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 15:46

Ooooooooooooooooosch. Fyfan ;D

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-18 18:52

Woo, skickad! Imorrn blir en bra dag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-18 22:24

Hm. Är det bara jag som har fått vänta i två veckor på att Apple ens skulle orka skicka iväg min MB på 2 Ghz , 512 MB ram och 80 GB HD? Beställde den den 4:e juli, den gick iväg officielt iväg igår fast TNT plockade upp och registrerade ordern idag. Alla andra verkar ha fått sina skickade efter bara tre-fyra dagar, varför har min tagit så lång tid? Jag vill ju ha den nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-18 22:27

Förresten, vet nån ifall apecode.com är nere? Kan inte spåra min order där, endast genom TNT. Och, finns det något sätt att automatiskt få reda på när ens order blir uppdaterad (tänker på sms/mail. Det hade varit så uppmuntrande när man sitter på jobbet )?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 10:46

Shandar;

Jag beställde min 7:e juli, banköverföring, TNT har inte åtagit sig sitt uppdrag än ;P Apple har bekräftat minm beställning och tror sig senast börja skicka iväg datorn den 24:e... Så tja, min tar nog ockås kring 2 veckor från nu att få hem den De där jönsarna som får hem datorn efter några dagar ska ha pisk som straff för grov tur.. Men men, väntar man på något gott väntar man aldrig för länge

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-19 11:10
Citat:

Men men, väntar man på något gott väntar man aldrig för länge

Så sant. Men jag betalade med Visa så det gick igenom med en gång. Dessutom kommer det ha tagit hela tre veckor från att jag gjorde ordern tills jag kommer ha den i mina händer. Grrr!
Aja, jag får nöja mig med att kolla MB videos på YouTube och smyga in på MacSupport då och då tills den kommer...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 11:27
Ursprungligen av shandar:

Aja, jag får nöja mig med att kolla MB videos på YouTube...

Jag är altså inte den enda som besökt youtube dagligen de senaste veckorna enbart för att kolla på nya MacBook-filmer

Förövrigt lämnade min Macis Holland igår och om allt går som planerat och TNT håller vad de lovar så bör jag ha den imorgon! Äntligen!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 11:49

Hahaha ;D Jag kollar OCKSÅ sådanna videos ;D Typ Smackbook och iAlarmU.... Är man nörd eller inte?!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-19 12:26

iAlarmU verkar jäkligt tuff. Är ganska sugen på att testa FrontRow också (detta är min första Mac sen OS 7). Det blir studentrum i England till hösten utan TV, hoppas MacBooken kan ta över rollen som mediacenter..

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 12:54

FrontRow är ju ett av de program som ingår på MB... :] Så kör på det du

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-19 13:56

Ni som studerar glömmer väl inte bort erbjudandet om en gratis iPod Nano som snart ska komma till Sverige också?
http://www.99mac.se/mecenat-csn-kortet/98953-koep-en-mac-och-fa-en-ipod-nano-pa-koepet.html

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-19 14:23

Horny: För sent. Datorn är redan på väg. Är oavsett vad helt förälskad i min Creative Zen Vision:M, skulle aldrig vilja byta den mot en iPod Nano Faaast. Man hade ju kunnat sälja iPoden. Då hade datorn blivit ännu billigare. Aja, inte mycket att göra åt det nu.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-19 14:33
Ursprungligen av shandar:

Horny: För sent. Datorn är redan på väg.

Hehe, nej jag är inte Horny men det är inte första gången nån läser fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-19 15:54

Haha! Woops! Sorry Kollade bara snabbt på ditt nick så var Horny det första ordet som dök upp. Fast. Hm. Ska man har sådana associationsbanor...? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 14:28

Don't tell me... ^^ Redan beställt ju! =D

Bevaka tråden