Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa fotoskrivaren ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-11 10:04

Bästa fotoskrivaren för hobbybruk
vilken ska man välja

prisklassen 1500-2500:-

• Oregistrerad
  • 2002-09-11 10:44

Rent bildmässigt så måste jag säga Epson Photo serien med 6 färger...

Tjena Love,
har fått för mig att HP Photosmart 7150 skall vara en väldigt bra skrivare för hemmabruk. Har bara positiva erfarenheter av dem.

Kika in denna tråd: http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010044040

//Sebastian

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 12:12

Om man bor i Stockholm tror jag man gör bäst i att gå till t ex YFO på Hantverkargatan där de ska ha ett bra utbud av skrivare, och dessutom gärna visar vilken kvalitet de ger i från sig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-15 00:20

Kan bara lovprisa EPSON. Måste dock säga att en del saker saknas i OSX som det ser ut idag (lite av felet ligger hos Apple och OSX10.1), men kvalitén är superb. Deras C60/C80-serie har bl.a. bläck godkänt för arkiveringsbruk.

Litar inte till 100% på HP efter många dåliga erfarenheter med deras bläckskrivarprodukter.

Cannon tror jag du får billigast utskrifter med - kvalitén vet jag inte riktigt hur den är med i dagsläget.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-15 08:27

Har en Photosmart 1218 som faktiskt funkar väldigt bra, dock klarar den inte att skriva ända ut till kanten på fotopapperet. Men kvalitén är väldigt bra. Jag gillar HP för att man byter huvuden när man byter patron vilket innebär att risken för kladd från skrivarhuvudet minskas till ett minimum. Dock är inte patronerna billiga, skulle tro att Epson ligger i samma prisklass.

En sak som jag verkligen uppskattar är den extra pappershållaren för fotopapper.

Likaså möjligheten att använda skrivaren som en USB-hub med inmatningsfack för minneskorten, går alldeles utmärkt att spara bilderna i macen genom att stoppa instickskortet i minnesläsaren och spara den från skrivaren till datorn. Coolt!

1
Bevaka tråden