Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiere problem.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt fel forum, jag vet, men det här kanske kan få räknas till de övriga 1%...

En god vän till mig sitter på en P3-500 ( 768Mb Ram ) och försöker redigera film i Adobe´s premiere.

Problemet är att när han klipper ihop filmen och lägger in sina övergångar så skall man ( väl ?? ) rendera filmen för att det skall funka.

Renderingen tar sjukt lång tid. Att rendera en film på 3 sek bestående av 2 klipp och ngn fade övergång tar 16 minuter....

Någon som har något tips på vad som kan vara fel, eller ska det helt enkelt ta så lång tid ??

Behöver jag tillägga att han snart kommer att sitta med en mac och slippa alla sina problem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-17 11:34

joooo, så sjukt lång tid kan det ta...
Men han hade ju lösningen på problemet. G4:a

Ja, tyvärr kan vi inte hjälpa till här! Kompetensen och lösningarna har vi men om vi skulle börja hjälpa Windows användare med problem så skulle 99mac-servern verkligen gå på rumpan.

Kom igen då han kör G4 och Final Cut Pro...

Jag hoppa sverkligen att han inte tänkt fortsätta med stenåldersprogrammet, Premier efter att han fått sig en Mac.

• Oregistrerad
  • 2002-07-17 13:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Hagert:
Helt fel forum, jag vet, men det här kanske kan få räknas till de övriga 1%...

En god vän till mig sitter på en P3-500 ( 768Mb Ram ) och försöker redigera film i Adobe´s premiere.
rendera en film på 3 sek bestående av 2 klipp och ngn fade övergång tar 16 minuter.... .

Oftast beror problem i Premiere på att man har olika inställningar . . öhh . . inställda.
Preview/Etc/etc skall alla stå på samma.
Raka klipp dvs utan Transitions/filter/etc behövs inte renderas.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Hagert:
Renderingen tar sjukt lång tid. Att rendera en film på 3 sek bestående av 2 klipp och ngn fade övergång tar 16 minuter....
.

Eh, vet inte om jag vågar svara eftersom det är en win fråga..

Jag har haft liknande problem med Pc maskiner och Premiere när jag kört win2000 med fildelning på eller ännu värre när något ufo (jag?) konfigurerat maskinen som server.. En råformatering och ett nytt rent optimerat os har alltid gjort susen!
Men inte lika bra som g4 iof..

1
Bevaka tråden