Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kubuntu 1440x900

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar hur man ändrar upplösning i Kubuntu. Jag använder den senaste versionen som jag har tankat ner som dvd iso och installerat i Parallels. Men när jag går in i menyn för display finns endast 1024x768 som högst. Hur kan man få den till 1440x900?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-16 03:09

Hej,
Det verkar, utan att jag kollat upp närmare, som om det buggar Ubuntu <--> nVidia. Jag har testat på 2 st olika 19" Widescreenskärmar och inte fått rätt upplösning nån gång. Inte heller på min 24" WS. Jag har även testat 3 olika nVidia-kort, Ubuntus (xorg) "nv" drivrutin, liksom nVidas egna utan framgång. Däremot har det funkat med andra distar. Till slut tröttnade jag på att tweaka (dpkg-reconfigure xserver-xorg eller vi /etc/X11/xorg.conf) så jag köpte nåt ATI-kort för en femhundring och allt funkade plötsligt klockrent.

Om mina misstankar stämmer, och du kör nVidia (tror även nåt Intelkort kan bugga) så hade jag i ditt ställe köpt ett billigt ATI, eller iaf försökt låna ett av en polare om möjligheten finnes, för att kolla om det är lösningen för dig.

Sen finns naturligtvis möjlighet att söka på Ubuntus användarforum, men eftersom jag har någon forma av hjärnskada så har jag fått för mig att jag inte läser manualer eller kollar forum för hjälp, så forumurlen får du nog hitta själv via Ubuntu's hemsida

Mvh,
Tony a.k.a Vecchio

1
Bevaka tråden