Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameraköp i Singapore eller Thailand - smart?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-07-15 22:54

Hej
Har vägarna förbi såväl Thailand och Singapore under våren 07. Hur är det med shopping av kamerautrustning i Singapore och Bankok?

Det handlar i första hand om är främst ett kamerahus (typ Canon 350d eller 30d) och ev. 1-2 gluggar, typ hyfsat ljusstark kort-zoom och någon trevlig fast brännvidd.

Är priserna så pass mycket lägre att det är vettigt att handla där, hur låga isf.?
Vart handlar man lämpligast?
Tips i bemötande av säljare etc...
Prutmån ?

/ Tacksam för alla tips.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-07-16 12:50

Priserna i Singapore ligger 10-15% under våra priser. Min far köpte en Dv kamera där funkar utmärkt. Plus att vissa prylar brukar släppas tidigare därborta.

Jag har inga erfarenheter av Singapore men har precis kommit hem från en resa till HongKong och där var det runt 30% billigare jämfört med hemma. Canon 30D med 17-85 objektiv som jag var intresserad av kostade ca 12000 kr istället för 18000 kr hemma. Man får dock bara garanti på kamerahuset i China (2år), objektiven har 1års världsgaranti. WingSing eller ManSing är bra butiker och ligger i MongKok.

1
Bevaka tråden