Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fortsätter jag använda MS Office Testdrive efter 30 dagar?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I brist på en god ekonomi har jag valt att ladda ner Microsoft Office 2004 Test Drive som kan utvärderas under en bestämd tid innan man är tvungen att köpa programmet. Problemet är att när denna tid löper ut har jag fortfarande inte råd att köpa programmet, och jag är i behov av det för mina studier. Därför har jag en fundering.

Är det någon som har listat ut var Microsoft har valt att spara sin trial information?

Avinstallationsprogrammet AppZapper väljer ju t.ex. att spara detta i en com-fil som enkelt tas bort för att få 5 nya zappningar att tillgå, men hur gör Microsoft?

Detta är aktuellt för Mac-versionen, om det behöver tilläggas.

Versionen av Microsoft Office 2004 för studenter, lärare och privatpersoner kostar 1244 kronor på Macoteket. Annars är NeoOffice ett kostnadsfritt alternativ som kan öppna och spara till Microsofts filformat.

Ursprungligen av Björn Leander:

Versionen av Microsoft Office 2004 för studenter, lärare och privatpersoner kostar 1244 kronor på Macoteket. Annars är NeoOffice ett kostnadsfritt alternativ som kan öppna och spara till Microsofts filformat.

Microsoft Office 2004 Student har utrymme i min ekonomi i februari. Såleds känner jag till vad den kostar för privatpersoner. Dock var det som så att det varken var pris eller återförsäljare som efterfrågades i forumtråden, även om vissa anser att mjukvara inte ska laddas ner eftersom våran regering har kriminaliserat detta.

NeoOffice har fortfarande inte släppts i Aqua-version och är såleds inget som jag kommer att använda mig utav. Jag anser att den ser rent av förjävlig ut. Då står jag hellre ut med iWork 06 Pages.

I så fall får du nog prova att avinstallera Office (t ex med AppZapper) och sedan installera det igen. Alternativt även plocka bort alla Office-inställningar.

NeoOffice kommer i fri Aqua-version den 30 augusti. Så det är åtminstone inte så länge kvar.

Ursprungligen av Björn Leander:

I så fall får du nog prova att avinstallera Office (t ex med AppZapper) och sedan installera det igen. Alternativt även plocka bort alla Office-inställningar.

NeoOffice kommer i fri Aqua-version den 30 augusti. Så det är åtminstone inte så länge kvar.

Det är var Office-inställningarna och annan information sparas som jag efterlyser. Det känns inte så troligt att dessa sparas som de vanliga sätten. Adobe är ett exempel på företag som har dolt sina på ett svårt sätt, detta givetvis för att försöka undvika att dessa tas bort så att deras mjukvara kan användas i en ny bestämd tidsperiod.

Det går ju alltid att omformatera datorn varje 30:e dag med systemskivorna.

Ursprungligen av smozle:

Det går ju alltid att omformatera datorn varje 30:e dag med systemskivorna.

Installationsprogrammet är bekvämt, men inte så bekvämt. Jag har förhoppningsvis hittat ett sätt nu, så det ska vara löst. Det var inte lika komplicerat som med Adobe-programmen.

  • Medlem
  • 2006-07-16 23:10

Poängen med testversioners begränsade giltighetstid är att man ska anntingen köpa programmet eller sluta använda det när tiden är ute.
Jag föreslår att du vänder dig nån annan stans om du vill ha hjälp med att kringgå de avtal du accepterar genom att installera testversioner.

Magsura gliringar om piratkopieringens (o)rättfärdighet kan du ta på samma ställe.

Med samma motivering som Baron anger ovan stänger vi tråden.
Rekommenderar något av de fria alternativen om ekonomin inte tillåter köp av MS Office. Björn nämner ett av dem, men det lär finnas flera alternativ.

1
Bevaka tråden