Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FrontRow extremt segt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-17 21:39

Hej!
Har precis köpt en ny Macbook. Den vita med 1,83ghz processor och 1gb RAM.
Har senaste uppdateringen till OSX.

Nu är det så att ibland när jag användet Frontrow så bara fryser frontrow. Så klickar jag på fjärrkontrollen och 20-30 sekunder senare reagerar den. Vilket är sjukt irriterande.

Något som vet vad som kan vara fel?

Var inne på macsupport i lund idag och frågade ifall de kanske visste vad det var för fel, men de hade aldrig tidigare hört om liknande problem.

Tack.

Är det i någon särskild (under-)meny det händer, eller är det helt slumpmässigt?

• Medlem
  • Lund
  • 2006-07-17 22:56

har mest varit i Movies menyn. Så mest där. Vet inte om det händer i dom andra menyerna, minns inte om det gör det eller inte då jag är så lite i de menyerna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-17 23:06

Jag har också upplevt det, jag antog automagiskt att det är mina Xvid eller motsvarande filer som frontrow spontant inte alls gillar. Jag kör ju dessa via vlc, kanske skulle ändras om man arrade qt-login.

Det är väl inte helt orimligt att tro att den försöker spela skiten på något sätt men inte lyckas, jag har bara .mpg bland musikvideos tror jag (underkatalog till movies dvs) och där sker inget elakt.

Ursprungligen av d99gnu:

Jag har också upplevt det, jag antog automagiskt att det är mina Xvid eller motsvarande filer som frontrow spontant inte alls gillar. Jag kör ju dessa via vlc, kanske skulle ändras om man arrade qt-login.

Det är väl inte helt orimligt att tro att den försöker spela skiten på något sätt men inte lyckas, jag har bara .mpg bland musikvideos tror jag (underkatalog till movies dvs) och där sker inget elakt.

Även om man installerar relevant codec så att QT och därmed Frontrow kan spela upp dem så upplever jag liknande låsningar som Naw beskriver på uppemot en halv minut när filerna ska läsas in av Frontrow (ska dock nämnas att det är en "hackad" Frontrow som används).

• Medlem
  • Lund
  • 2006-07-19 00:24

Jag har divx installerat och alla mina filmer som finns i frontrow går att spela. Så att den försöker spela något den inte kan beror det inte på. Det händer t.o.m. när jag browsar filmtrailers ibland och liknande.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-19 07:25

När man ändrat innehållet i Film-mappen så upplever även jag en paus när man går in där via Front Row. Indexerar den på något konstigt vänster tro?

1
Bevaka tråden