Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ungefärlig kostnad för mail via GPRS?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 20:01

Ngn som har en ungefärlig uppfattning om hur mycket det skulle kosta att plocka hem rubriker för mail ca var fjärde timme via GPRS? Jag har vanligt Telenor.. Är det värt det? För mig är det mer en skön detalj än livsviktig funktion, och jag kommer antagligen slå på funktionen när det verkligen behövs. Man sitter ju trots allt vid en dator större delen av dagen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-18 20:19
Ursprungligen av themos:

Ngn som har en ungefärlig uppfattning om hur mycket det skulle kosta att plocka hem rubriker för mail ca var fjärde timme via GPRS? Jag har vanligt Telenor.. Är det värt det? För mig är det mer en skön detalj än livsviktig funktion, och jag kommer antagligen slå på funktionen när det verkligen behövs. Man sitter ju trots allt vid en dator större delen av dagen.

Det beror ju förstås på hur mycket mejl du får. Jag kollar mejlen typ en gång per dag (rubriker + intressanta brev) via GPRS, får väl 5-10 mejl per dag. Datamängden brukar hamna på runt 1 mb, dvs 20 kr med mitt abonnemang.

• Oregistrerad
  • 2006-07-18 23:04

Så man kan säga att du tar hem kanske 2-3 mail till luren och ca 5 rubriker/ dag? Helt klart värt det kostnadsmässigt. Hur påverkas batteritiden?

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-19 00:10

Jag tänker "en spänn per mail" - har Comvoq Knock-Out.
Mobilen drar inte mera batteri per tidsenhet när man hämtar mail än när man snackar - snarare tvärtom. Att hämta hem mail via GPRS - låt säga 5 stycken - tar 15-30 sekunder för mig.

Hur gör ni för att bara läsa rubriker och sen ta hem vad ni väljer?

• Medlem
  • Växjö
  • 2006-07-19 02:43

Kör med Push-mail, endast rubriker. Med andra ord får alla mail i realtid 24/7 och läser vidare på dom som är intressanta (en del inkl. bilagor). Status nu...

Överförd datamängd för: Juli
Datamängd över 10,000 MB debiteras utöver månadskostnaden.
Senaste registrerade uppkoppling gjordes: 2006-07-19
Sammanlagd datamängd: 8,788 MB

Såleded inte per GPRS (eller det oxå när inte 3G finns att tillgå), men en liten uppskattning.

Har Telia Jobbmobil Dubbel, betalar 75:-/mån för 10 MB. 7,50 för varje extra.

//kidde

PS. Kollade telefonen, ca 20-60 mail per dag och nästan ingen spam, bortsorterat i 3 led innan mobilen. DS.

1
Bevaka tråden