Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X visar bara menyer på engelska!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-02 18:47

Eftersom min dator krånglat som attan valde jag idag att installera om rubbet. Utan OS 9 denna gång! Wow! Dock visas menyraden och en del andra systemprylar bara på engelska. Jag har redan öppnat "internationellt" och ändrat till svenska, men det hjälper inte. Vad kan felet vara?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-02 19:32

Loggat ut och in efter ändring?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-02 19:49

Jag har bara testat att ändra. Jag håller för tillfället på att installera om en del program så jag får vänta lite. Det märkliga är att vissa saker är på svenska; under Systeminställningar (ja, det har ett svenskt namn) är det bara följande saker som står på engelska: Startup Disk, Desktop & Screensaver, Print & Fax och Accounts. Allt annat bär svenska namn (som fildelning, nätverk, ljud etc). Är inte detta märkligt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-02 20:02

Det hjälpte inte att logga ut och logga in.

Hej!
Jag tror det har att göra med att "visa alltid filnamstillägg" i Finder-inställningar är aktiverat? Prova att stäng av det o logga ut-in igen. /nic

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-03 02:51
Citat:

Tackar. Men nu har jag spenderat flera timmar med (ännu en) ominstallation. Och nu funkar det. Fattar inte vad som gick snett!:rolleyes:

Ursprungligen av PJW:

Eftersom min dator krånglat som attan valde jag idag att installera om rubbet. Utan OS 9 denna gång! Wow! Dock visas menyraden och en del andra systemprylar bara på engelska. Jag har redan öppnat "internationellt" och ändrat till svenska, men det hjälper inte. Vad kan felet vara?

Jag Installerade 10.2 i en Powerbook G3 266 och fick samma problem. Då provade jag med att öppna mappen "Optional installs" som finns på installations CD'n och hittade en fil som heter "Swedish Localized Files". Dubbelklickade på den och vips så funkade det efter en omstart.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-22 02:50

Hehe! inläggen är bara ca 3 år gammla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 03:30
Ursprungligen av lill_tulle:

Hehe! inläggen är bara ca 3 år gammla

Men du måste ändå ge människan lite credit för att denna börjar leta upp obesvarade frågor det första denne gör efter registrering.

1
Bevaka tråden