Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till FrontRow

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat FrontRow och MediaCentral från equinux parallellt ett tag och jag tror att jag föredrar MediaCentral.

I den senaste versionen 1.2 har man stöd för undertexter (srt) och dessutom finns det en programvara till SonyEricsson-telefoner så att man kan använda den som fjärrkontroll.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 17:27

Man kan använda bluetoothmobiler till front row också. Det är inte officiellt stött men det går om man är lite händig. Har sett videor på det men vet inte hur man gör då jag varken har front row eller mobil med bluetooth...

Ursprungligen av SeBBBe:

Man kan använda bluetoothmobiler till front row också. Det är inte officiellt stött men det går om man är lite händig. Har sett videor på det men vet inte hur man gör då jag varken har front row eller mobil med bluetooth...

Det stämmer och jag gör det själv men till MediaCentral finns en designad applikation.

Men för övrigt fyller MediaCentral mina behov bättre än FrontRow om jag vill ha en dator som mediacenter.

Ursprungligen av SeBBBe:

Man kan använda bluetoothmobiler till front row också. Det är inte officiellt stött men det går om man är lite händig. Har sett videor på det men vet inte hur man gör då jag varken har front row eller mobil med bluetooth...

Styr front row med min SonyEricsson Z800i som för övrigt är världens sämsta mobil. överraskande nog går det utan problem att styra front row. behövde inte ställa in någonting, det var bara att dra igång fjärrstyrning på mobilen..z800i är inte generellt den sämsta mobilen. jag menar just mitt eget exemplar eftesom jag vid flera tillfällen fått stötar från den och den måste vara öppen för att ha täckning..

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-22 01:58
Ursprungligen av nosheoldwoman:

Styr front row med min SonyEricsson Z800i som för övrigt är världens sämsta mobil. överraskande nog går det utan problem att styra front row. behövde inte ställa in någonting, det var bara att dra igång fjärrstyrning på mobilen..z800i är inte generellt den sämsta mobilen. jag menar just mitt eget exemplar eftesom jag vid flera tillfällen fått stötar från den och den måste vara öppen för att ha täckning..

Hur styr du frontrow med din z800i? Jag lyckas bara styra musen och tangentbordet. Men hittar ingen knapp för att få upp frontrow med mobilen.

Problemet med ingen täckning när den är stängd har jag också råkat ut för. Skickade in den på lagning så fixade det sig, antennen hade pajjat då jag flippet upp telefonen extremt hårt för många gånger >_<

1
Bevaka tråden