Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hittar inte kameran?!?!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-22 18:49

tjenixen!*

Lånade hem en polares dv kamera, en samsung kamera.

kopplade in den i fajjervajjer porten och skulle njuta av den enkla överföringen som apple pratat så mycket om....

Men vad möts man av!! FÖRAKT!
datorn hittade inte igen den, provade med imovie 2 och fcp3 på en annan dator, ingen av dom hittade igen kameran.

Jag som trode att de skulle vara lätt att koppla in en digital kamera i datorn

Någon som har någon ide´? för jag måste få in filmen från bandet så jag kan slutföra våran film!

Funkar det inte på macen så stödjer inte MacOS den kameran tyvärr. Om inte samsung har egna drivisar så är det nog bara att hacka egna, men det är nog svårt.

Hade samma problem med en Samsung digitalkamera.
OS X ville mounta den som en disk och frågade om jag ville formatera.. God darn!

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-22 22:18

aj aj ajjj.......låter ju inte bra,,,,,faen....måste ju få över filmen!!!!!!

Men det låter ju lustigt om samsung skulle göra en DV kamera som bara funkar på pc, du har alltså kollat att det inte finns drivisar?

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-22 23:41

försök hitta något på samsungs sida

Kolla www.driversguide.com
User: all
pass: drivers

Stash, kan du ge mig specsen på Samsung kameran?

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-25 07:29

nej sorry, inte nu iaf de var ju en lånad kamera som jag lämnat tillbax nu....men kommer att låna senare igen.

• Oregistrerad
  • 2002-07-25 11:45

Banden funkar ju i andra kameror t.ex. Sony eller JVC. Låna en sån av någon annan kompis för att läsa in materialet. Men det är ledsamt att det inte funkar direkt.

Det är ju enkel matematik att inte varenda kamera stöds. Samsung är ju inte direkt stora på DV-marknaden.
Se till att låna en Sony eller Canonkamera så ska du få se på rackarn
Det finns en compability-list på Apple.com någonstans. Kolla där innan nästa gång

Men visst är det synd, synd med förståerligt.

stash din n00b

1
Bevaka tråden