Jaha, helgen skulle inledas med en 5,5h timmars tågresa då jag för tillfället veckopendlar. En timme eller så efter Gävle var det dags för lite filmtittande på min ~1,5 månad gamla Macbook (vita mellanmodellen). Startar och allt funkar precis som vanligt. Batteriet är fullt efter att ha legat på laddning ~2,5h timmar under dagen. Startar VLC och börjar kolla på filmen. Hinner väl se ~0,5h innan skärmen bara dör. Inga meddelanden eller dylikt. Hm, kanske jag också råkat ut för problemet som beskrivs i tråden lite längre ned. Ja ja, det är väl bara att starta igen tänkte jag. ICKE! Plockar ur batteriet och håller ned powerknappen en stund. Ingen skillnad. Skiten vägrar starta så jag läser Illustrerad vetenskap istället...
Väl hemma pluggar jag in laddare och då startar den. Testar dra ur sladden och hinner se att bateriindikatorn visar ~85% innan datorn slocknar igen.
Vad kan vara fel? Är det något jag bör testa innan jag slår en signal till Applestore (vilket nummer är det man skall ringa?)?