Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ansluta till skrivare via Windowsserver?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 09:07

På ett företag finns en Sharp-skrivare/färgkopiator som man (via en Windowsdator) vanligen ansluter till genom att skriva "\\server" i adressraden eller i "Kör..", vartefter man får upp en mapp med skrivare anslutna till servern och då kan högerklicka på rätt skrivare och välja anslut. Hur gör man detta i OS X?

Jag laddade ner drivrutinerna för Mac och installerade dem. Sedan anslöt jag skrivaren via ip-adressen i "IP-skrivare", men detta verkar inte vara rätt för när jag försöker skriva ut något så enkelt som ett textdokument med ordet "test" så kommer det ut oräkneliga sidor med oläsligt skräp. OS X identifierar dock skrivaren korrekt när jag ansluter till den.

Några tips? Detta verkar inte riktigt vara ett fall av "it just works"

Hej

Har lite erfarenhet av detta. Om jag har förstått dej rätt så har ni en skrivare ansluten på nätet via en windows-server eller något. Alla utskrifterna från macen kkommer då gå via den burken och du kan således inte använda den medföljande drivrutinen som visserligen är till för mac. Det går inte. I Mac OS X finns den en annan drivrutin som du ska använda, under fabrikar ESP, och en drirutin som heter CUPS. Det finns en del att välja på. Prova någon av dom istället.

Mvh Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 23:49

Tack Johan, jag kommer att få tillfälle att försöka igen senare i veckan och då ska jag prova ditt tips!

1
Bevaka tråden