Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera Premiereprojekt -> Macbook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-25 00:44

Sitter och redigerar i Adobe Premiere men kommer studera utomlands ett tag med en
macbook. Någon som har koll på hur jag enklast och bäst kan fortsätta arbeta med
mitt projekt på en mabook?

Just nu handlar det bara om en grovklippt version och inga effekter och dyl.

I värsta fall så kör du in BootCamp/Windows + Premiere på Macbooken...

Men de borde väl gå o få över till FinalCut annars, men de låter ja nån som kan sånt bättre svara på

huum ja du, jag har suttit mycket med båda platformarna och inte hittat något bra svar, alt. 1 är som han sa att göra det, men vem vill köra windows på mac, dessutom får du inte samma prestandard. alt. 2 är att du helt enkelt renderar ut ditt projekt, är det inga effekter är det ju as-kalas-enkelt att bara importera den filen sen i fcp eller fce och fortsätta arbeta där du slutade sist

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-26 03:20

Ett alternativ är att du exporterar en EDL från Premier (om programmet kan det), importerar den till FCP och tar in saker från band igen. Lite omständigare, men då blir det, i stort, precis som du hade det tidigare.

Alternativet är att du skjuter ut en QuickTime DV-fil från Premier och laddar in det i FCE/FCP. Nackdelen är att du inte får några "edits" kvar utan bara en lång dum fil.

1
Bevaka tråden