Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium f*ckar upp l'internet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-25 12:05

Provar att se om någon har samma problem med nätåtkomst som jag.

Kom precis hem från en tvåveckors semester där powerbooken har fått följa med. När jag igår kopplade in datorn till mitt lokala trådlösa nät funkade allt som det skulle. Kolla och skicka mejl, surfa, ftp:a etc funkar finfint.

Men, så snart jag drar igång Adium händer något besynnerligt. Growl tuggar igång och spottar upp mina kontakter som är online, och sekunden därefter visas alla i onlinelistan. Ytterligare två sekunder senare börjar adiumikonen blinka i docken och alla kontakter försvinner, samtidigt som airportikonen i topplisten blir grå. Och mail.app får de där läskiga brutna ikonerna, berättandes att internet är försvunnet.

Några sekunder senare kommer internet igång igen, bara för att igen försvinna igen. Så håller det på ända till dess att jag avslutat Adium. Då kan jag surfa som vanligt igen.

Jag har provat att reparera rättigheter, slängt en massa cacheprylar (mha Tiger Cache Cleaner), men problemen består. Vad göra?

Vilken version av Adium använder du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-25 12:38

Jag kör 0.89.1

Provade för övrigt att stänga av mina två MSN-konton, och nu snurrar allt på som det skall. Antar att det i så fall inte är ett fel på min sida tråden.

Kan det vara denna bug som du drabbats av?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 18:32

Mitt internet blir supersegt så fort jag startar Adium. Detsamma gäller Proteus och msn messenger när jag provade det.
Stänger jag ner mitt msn-konto funkar det som det ska.
Ska man inte kunna använda msn-konto på Mac? Eller kan det vara någon enkel inställning som fuckar upp allt?

Jag kör 0.89.1 på en 12" powerbook G4.

EDIT: Jag provade Fire och det verkar funka. Strange!

Senast redigerat 2006-08-27 22:08
1
Bevaka tråden