- tcb
- Medlem ●
Konrad:
…inget om Zune mer än att hemsidan har riktigt snyggt intro, som flera påpekat väldigt nischat och o-microsoft. Om det bara är en hemsida eller ett koncept som genomsyrar hela produkten…
och var är "hemsidan"?
Tack för länk.
Men menar ni att denna site är skapad av något företag förknippat med Microsoft!?!
Ja, ett företag ganska starkt förknippad med Microsoft, nämligen... Microsoft.
hejdlöst FUL hemsida!!!!!
Om den skall få någon uppmärksamhet så är det väl för att den just är det fulaste jag sett.
Jag gissar att detta är Bill Gates sätt att svara på devisen "less is more".
Det får en ju att nästan längta tillbaka till Quarks "sudda_bort_monster".
(och ärligt talat - jag bara satt och väntade på att gubben skulle bita huvudet av kaninen och sätta på "kamraten".)
(bara det faktum att gubben arm blir ljusblå - i en bildruta - tyder väl på att det är en "femåring" som gjort sidan, och en treåring som GODKÄNT den.)
(men jag hade nog kunnat gjort sidan för en halv miljard billigare än DEN reklambyrån)
Angående dela ut trådlöst så tror jag det kommer bli riktigt bra om det blir som Microsoft säger och jag hoppas att Apple kör på samma race, vill man inte sluka batterier på en sån funktion så slipper man. Slutar det sen med att skivindustrin minskar sin vapenbudget mot konsumeter i kombination med att fler folk får möjlighet att ta till sig mer musik är det ju klockrent.
John Gruber har återigen skrivit en lysande text i ämnet; http://daringfireball.net/2006/07/magic_8ball_zune
Läs, och garva
Det känns som om majoriteten härinne totalt undervärderar vad Microsoft kan åstadkomma. Tänk på att även en blind höna kan hitta ett guldkorn. Jag tror att den trådlösa filöverföringen kan bli ett rejält lockbete för den rastlösa ungdomen (om den funkar). Dessutom har MS en j-a massa pengar att bränna på reklam och liknande. Jag hoppas att Apple svarar med en ny uppsättning prylar snart.
Coolhet är en färskvara och dagens iPods har stått på bordet länge nu...
H&M har tydligen ingen språkkontroll eftersom några nya jeans de lanserade i våras heter Fit Slique.
H&M var nog medvetna det namnet lär inte skada deras image som behöver bli lite mer wild&crazy...
på tal om wild&crasy .... jag hörde att MQ skulle komma med en kolektion från Ann Al ...
Vad tänkte denna persons föräldrar på? Var de drogade?
(jag syftar på namnet, för er som inte förstod det.)
på tal om wild&crasy .... jag hörde att MQ skulle komma med en kolektion från Ann Al ...
Låter mysko det där med kolektion.....
Nu är det ju så att Zune på Hebreiska är lite grövre än det lama uttalet på svenska så MS kan de med om de vill.
Det är väl bara en tidsfråga innan diverse porrskådespelare(innor?)'s namn börjar dyka upp som kollektioner också, haha, klockrent ju
Kom ni ihåg filmen på om Microsoft hade designat ipod lådan, det visade sig att det var några hos MS som gjort filmen. Troligtvis kommer de lära sig något från den.
http://video.google.com/videoplay?docid=4291661536788172681&q=ipod+microsoft
Inte om man ska streama från en annan Zune som det verkar vara tänkt.
Det skulle iaf i Sverige vara lagligt att dela med sig av sin musik, inte bara låta den streamas. Hur skulle en Zune kunna veta skillnaden mellan en legal liksom illegal kopia av Britney Spears senaste hit, en inspelad intervju du gjort med Göran Persson och ditt hobbybands senaste alster?
DRM-skyddad musik kan givetvis en Zune vägra kopiera. Men du måste också komma ihåg att Microsoft slår ur underläge, de är inte marknadsgiganten utan måste komma inte bara med bättre lösningar utan med så mycket bättre lösningar att det motiverar folk att byta från något de är van vid.
Men visst, de fumlade sig kapitalt med xbox 360:s mediastöd så kanske kommer de lyckas fnucka upp det igen..
Det skulle iaf i Sverige vara lagligt att dela med sig av sin musik, inte bara låta den streamas. Hur skulle en Zune kunna veta skillnaden mellan en legal liksom illegal kopia av Britney Spears senaste hit, en inspelad intervju du gjort med Göran Persson och ditt hobbybands senaste alster?
DRM-skyddad musik kan givetvis en Zune vägra kopiera. Men du måste också komma ihåg att Microsoft slår ur underläge, de är inte marknadsgiganten utan måste komma inte bara med bättre lösningar utan med så mycket bättre lösningar att det motiverar folk att byta från något de är van vid.
Men visst, de fumlade sig kapitalt med xbox 360:s mediastöd så kanske kommer de lyckas fnucka upp det igen..
Om de ska ha bra relation med skivbolagen så tror jag inte de kan släppa rättighetsbiten.
men via front row man kan också lyssna på varandras låtar trådlöst utan knutpunkt väl? Så man borde kunna streama två macbooks på tunnelbanan väl?
Mer info:
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060825-7595.html
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1993
Några funktioner låter trevliga men vad händer med batteritiden.
Det ironiska med detta är att konceptet med en fristående spelare kan vara på väg att dö ut för att lämna plats åt mobiltelefoner som SE Walkman.
Jag hoppas verkligen det. För separat enheter för mobil och mp3 känns så j-a onödigt.
Det ironiska med detta är att konceptet med en fristående spelare kan vara på väg att dö ut för att lämna plats åt mobiltelefoner som SE Walkman.
Tror också på kombinerad mobil/mp3. Behöver man bara ha en sak med sig.
En funktion man tappar dock är att kunna anvädna den som musikanläggning hemma på ett bra sätt. När jag var utomlands sist så användes ipod:en på många fester, skulle va lite dumt om den också vore en telefon då.. Ring Ring!
Det man Det jag undrar över angående Zune och wifi biten är hur smidigt det är när man måste switcha om den, det betyder alltså att om man vill låta andra smyglyssna så måste man switcha om och då på bekostnad av batteritid...
Eller om man är ett gäng som vill lyssna på samma musik samtidigt - Zune kommer bokstavligen käka batteritid.