Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (Juni 2006)

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-19 18:13

JAAA! Vad nice den är!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-20 12:24

Fick MacBooken imorse. Sitter just nu ute i trädgården och skriver ifrån den, riktigt skönt väder idag

Min MacBook tog ganska precis på klockslaget 9 dagar att leverera från det att jag beställde den och TNT fick datorn i måndags. Bra jobbat måste jag säga och jag är grymt nöjd!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-20 21:43

Hm. Tänkte bara kolla en grej, vet någon hur TNT gör om man har portkod? Vi fick det nämligen igår men genierna har inte valt att vi ska ha porttelefon så hur kommer TNT in? Ringer de eller har de koderna? Eller bara sätter de en lapp på porten och lämnar mig Maclös i ytterligare 24 timmar?

BlastBeat: TNT fick min dator i måndags också. Kan man ha sådan tur att datorn kanske trillar in imorgon (beräknad att anlända den 24:e, passerade precis genom Arnhem dock)?

Senast redigerat 2006-07-20 21:55
  • Oregistrerad
  • 2006-07-20 22:05
Ursprungligen av shandar:

Hm. Tänkte bara kolla en grej, vet någon hur TNT gör om man har portkod? Vi fick det nämligen igår men genierna har inte valt att vi ska ha porttelefon så hur kommer TNT in? Ringer de eller har de koderna? Eller bara sätter de en lapp på porten och lämnar mig Maclös i ytterligare 24 timmar?

BlastBeat: TNT fick min dator i måndags också. Kan man ha sådan tur att datorn kanske trillar in imorgon (beräknad att anlända den 24:e, passerade precis genom Arnhem dock)?

Sån tur kan man självklart ha

Angående portkod så tror jag att det är säkrast att försöka ringa TNT och ge dem koden så att de kan komma in. Tror de andra med portkod löst det på detta sätt.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-21 19:45

HALLELUJA! =D Mail från apple där de säger att min beställning är skickat och beräknas levereras senast 1 augusti ;P Men med tanke på hittils så borde den komma några dagar tidigare ändå.. Jag gissar nästa vecka fredag som tidigast :]

Hohohooooo, nu är jag riktigt glad ;D

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-22 09:46

Nu ligger den nere i malmö och väntar på måndagen då den ska flyttas tll Kalmar. ynd att de har stängt under helgen så man inte kan åka på en lördagsutflykt och hämta den!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-22 10:06

Samma här, men som tur är bor jag i Malmö så gissa vem som kommer sitta vid dörren och vänta på måndag. Jag vill ha min MacBook nuuuuu!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-22 12:36

Man bara sitter och väntar och väntar. Detta är min andra macbook, den första var nog ett måndagsexemplat

  • Oregistrerad
  • 2006-07-23 13:09

Har försökt läsa mig till kunskap men det går inte (jag är frusterad för att jag sitter inne och jobbar när det är underbart väder ute...!), så jag frågar er; levererar de datorn även övr helger? Såhär ser min tracking ut hittils nämligen;

21 jul 2006 19:58 Suzhou Shipped From Originating Depot
21 jul 2006 13:05 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Vad tror ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-23 19:46

Jag tror TNT hanterar paketen trots att det är helg men att de inte levererar ut dem till mottagaren förrän på vardagar. Det är i alla fall så DHL & Posten fungerar om man inte betalar för expressleverans. Har du tur så är paketet i Holland på måndag och levereras till dig på tisdag/onsdag. Om du har tur...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-23 19:53

Hoppas att jag har tur för en gångs skull X) Skulle bli riiiktigt glad då

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 13:01

DEN ÄR HÄR! Underbar liten dator! Nu ska man bara lära sig använda den också, men det borde inte ta så lång tid... Den stora frågan är bara hur man kommer åt sin windowsburk från Macen.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 13:26

Kolla systeminställningar och delning så finns det en speciell windowsdelning där. Hoppas du fixar det, annars borde du kunna söka på forumet och hitta fler som har samma fråga.
Happy macing!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 18:52

Tackar. Hittade det ungefär samtidigt som jag läste ditt meddelande. OS X verkar dock göra lite som det vill med anslutningar till windowsburkar. Ibland går det, ibland inte. Har fått över det viktigaste iaf

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-24 19:11

Och min kom också. Helt underbart men en fungerande dator!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 20:25

24 jul 2006 18:46 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
24 jul 2006 18:42 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
21 jul 2006 19:58 Suzhou Shipped From Originating Depot
21 jul 2006 13:05 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Det tar sig X)

Min har anlänt! Suverän lite sak.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-25 15:21

Och min anlände till Helsingborg kl 12.20. Undrar hur länge det tar att föra upp den till Kalix ;D Jag bor lååångt uppe i detta avlånga land vet ni!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 11:11

HOHO! Äntligen, fick hem den för typ en kvart sedan eller så. Skriver från den nu. HOHOHO!

I <3 Mac

  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 11:54

För två dagar sen så kom den äntligen:D Den är så himla fin och har väntat på den väldigt länge. Skulle fått den i måndags men tnt tyckte att jag bor för långt ut på landet så de skickade den med posten sista biten, då tog de extra lång tid. Nu har man äntligen switchat med. Men vad obbigt det var att vänta på den från apple store, tog riktgt lång tid.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-07-28 14:17

har beställt min nu hoppas att den kommer nästa vecka!!!

Beställde min nyss jag med. Beräknas levereras senast 8 Augusti. Vågar man ens hoppas på nästa vecka?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 15:33
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Beställde min nyss jag med. Beräknas levereras senast 8 Augusti. Vågar man ens hoppas på nästa vecka?

Hoppas kan man alltid!
Men troligen hinner du inte få den förän veckan efter eftersom det är helg nu och Apple ska bygga den och greja.

Förmodligen slutar det väl antagligen så. Dock kan man tycka att det borde gå lite fortare då jag tog grundkonfigurationen utan någonting till (Minne och hårddisk tjackar jag någon annanstans )

Ursprungligen av hiphop_joe04:

Förmodligen slutar det väl antagligen så. Dock kan man tycka att det borde gå lite fortare då jag tog grundkonfigurationen utan någonting till (Minne och hårddisk tjackar jag någon annanstans )

Tänkte i precis samma banor när jag beställde en minsting macbook i lördags.
Är det någon som vet om svenskt tangentbord är en "on demand" grej?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-01 10:54

Ni studenter som ännu inte fått er Macbook kan väl höra med Apple och se om ni fortfarande kan utnyttja det här erbjudandet som kom idag (tror jag).

Ursprungligen av Homy:

Ni studenter som ännu inte fått er Macbook kan väl höra med Apple och se om ni fortfarande kan utnyttja det här erbjudandet som kom idag (tror jag).

Doh! Min dator var naturligtvis redan skickad när jag ringde!

Jag har beställt 2 macbooks, den ena kom på 6 dagar den andra 7 och då är en helg inräknad... bra jobbat tycker jag, jag kanske bara hade tur?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-30 16:16

28 jul 2006 12:00 Orebro Delivered
26 jul 2006 06:22 Orebro Onforwarded For Delivery
26 jul 2006 05:57 Orebro Import Received
25 jul 2006 12:20 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
24 jul 2006 18:46 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
24 jul 2006 18:42 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
21 jul 2006 19:58 Suzhou Shipped From Originating Depot
21 jul 2006 13:05 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Här är min tracking..
Jag bor uppe i Pålänge utanför Kalix, så poståkeriet tog hand om det ända upp hit :] Trevlig och ändå snabb serice tycker jag... Och macbooken är supersoet ;D

Är det bara jag som får vänta i fyra veckor på min? Det skulle tydligen ta mycket längre tid eftersom jag valde en 80 gigare istället för en 60. Ingen som känner igen sig?

Bevaka tråden