Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (Juni 2006)

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MickeBohem:

Är det bara jag som får vänta i fyra veckor på min? Det skulle tydligen ta mycket längre tid eftersom jag valde en 80 gigare istället för en 60. Ingen som känner igen sig?

Ehm... jag beställde min 17 maj (dagen efter de lanserades). Den har inte kommit än. (76 dagar and counting...)

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-08-01 12:28

ska det verkligen ta 10dagar att skicka ett paket ifrån apple till sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 12:57
Ursprungligen av joney:

ska det verkligen ta 10dagar att skicka ett paket ifrån apple till sverige?

Med tanke på att datorn tillverkas i Kina, så är väl tio dagar att anse som OK. (?)

Apple fick min gamla iBook igår så de borde skicka min idag. Jag skickade den gamla i torsdags så jag kan ju hoppas på att få den nya i början av nästa vecka.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-01 16:19

Sjovall ;

Testa avboka beställningen och göra en ny?!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-01 20:17
Ursprungligen av Limepuff:

Sjovall ;

Testa avboka beställningen och göra en ny?!

Då tar det säkert 76 dagar till att avbeställa också.

Länken fungerar inte förresten längre men det är bara att gå till Apple Store. Erbjudandet syns stort längs upp.

Självklart kommer iPod dealen så fort jag beställt mig. Jälva skit.

Orkar inte häva köpet och skriva ut och skicka in en massa lappar heller.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-03 10:06

Igår flög det iväg en beställning på en MacBook till min syster också. Passade på att utnytja den nya iPod-rabatten och köpte en 2 Gb Nano för ca 400kr också, nice!
Hon köpte eyeTV's digitala TV-modul til datorn också och jag beställde en mini-dvi till video-adapter. Sist men inte minst blev det ett rött Second Skin till min syster.
Det var en riktigt trevlig shopingrunda igår oh det bästa av allt; vi behövde inte ens lämna TV-soffan!

Pratade just med Apple som skickade min dator idag. Den kommer förmodligen på måndag, alldeles lagom i tid så att jag kan titta på WWDC-keynoten på kvällen

02 aug 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
01 aug 2006 19:00 Suzhou Shipped From Originating Depot
31 jul 2006 21:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Potential connection delay? Ska jag börja oroa mig nu också?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-03 20:39
Ursprungligen av hiphop_joe04:

02 aug 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
01 aug 2006 19:00 Suzhou Shipped From Originating Depot
31 jul 2006 21:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Potential connection delay? Ska jag börja oroa mig nu också?

Ingen anledning att oroa dig, delayen brukar handla om max två dagar, normalt en dag. Datorn är ju redan fixad och skickad. Vi som har fått vänta flera veckor har fått vänta på att Apple ska orka skruva ihop datorn..

Beställde en MacBook igår. Skickades idag. Befinner sig för tillfället i Arnhem och ska levereras mån-tis. Rätt ok leveranstid.

Ursprungligen av Rickard A:

Beställde en MacBook igår. Skickades idag. Befinner sig för tillfället i Arnhem och ska levereras mån-tis. Rätt ok leveranstid.

Samma med min. 10 kr på att jag får min först

Hey! Varför får ni era för mig som beställde i lördags?

Ursprungligen av hiphop_joe04:

Hey! Varför får ni era för mig som beställde i lördags?

Specialbeställning? Om man vill köpa extra minne/hårddisk så tillverkas den och skickas från Kina istället för Holland.

Ursprungligen av cable_guy6:

Specialbeställning? Om man vill köpa extra minne/hårddisk så tillverkas den och skickas från Kina istället för Holland.

Min beställning är helt basic. Skeppas likförbannat från Kina (fortarande i Shanghai).

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-08-04 00:03

hur ser man var datonr är?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-04 10:17
Ursprungligen av joney:

hur ser man var datonr är?

http://www.tnt.se
http://www.apecode.com

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2006-08-04 01:36

Hej alla glada! Det var värt väntan på nio dagar efter att spenderarbyxorna åkte av vill jag lova

Det är min första Mac så lite stånkigt är det att sitta och läsa om vilka program man behöver. Det börjar dock arta sig

joney:
Gå in på TNT.se och skriv in numret du fått så ska det ordna sig.

03 aug 2006 23:03 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 aug 2006 22:53 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 aug 2006 21:18 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 aug 2006 20:33 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 aug 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
01 aug 2006 19:00 Suzhou Shipped From Originating Depot
31 jul 2006 21:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Den fastnade inte speciellt länge alltså Vågar man hoppas på måndag (bor i sthlm))

  • Medlem
  • 2006-08-04 12:51

Det kom en vit MacBook (mellanmodellen) till mig idag. Men den är inte min. Det har nog tagit nästan en och en halv månad för den att komma fram, men det beror mest på att mottagaren varit rörlig denna sommar... (så den fick hamna hos mig till slut)

02 aug 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay

Min är _kvar_ i kina. Hehe, TNT har ingen ordning på torpet.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-08-05 15:52

min är också standard, men den är också i shanghai

Min är standard, men det är endå Shanghai som gäller tydligen. Skit. Hoppas på att ha den till måndag i alla fall.
(Det roliga är att det just nu är helt olidligt jobbigt att vänta på datorn, men när jag kommer se tillbaka på den här tiden om ett par veckor/månader kommer jag minnas den som roligast och mest spännande )

Den jag beställde är standard och skickas från Hollan. Beställdes sent i torsdags kväll, skickades fredag förmiddag och kommer på måndag! Rätt bra lev.tid.

mmmmm vad kul.
nästa gång blir det dator över disk.
Det här verkar jag var ett skumt lotteri helt enkelt.
Sen ska det bli kul och se om jag lyckas pricka in gula fläckar, döda pixlar, smältande batterier, mooande och whatnot. eheh.

Nej jag har för dåliga nerver för det här
Butik är överlägset. Jag betalar mer hellre än det här.

Ursprungligen av lukas nystrand:

mmmmm vad kul.
nästa gång blir det dator över disk.
Det här verkar jag var ett skumt lotteri helt enkelt.
Sen ska det bli kul och se om jag lyckas pricka in gula fläckar, döda pixlar, smältande batterier, mooande och whatnot. eheh.

Nej jag har för dåliga nerver för det här
Butik är överlägset. Jag betalar mer hellre än det här.

själv fick jag min på 7 dagar, beställde tidigt fredags morgon, hade den i hand på fredagsmorgonen veckan efter. det tycker i alla fall jag är bra service, för en dator som kommer direkt från tillverkning i kina

om den skickas från holland eller från asien verkar variera från gång till gång. väljer man o extrautrusta sin mac, så komemr den garanterat från kina. väljer man standard, kan den komma antingen från kina eller holland, tror det beror lite på hur det ser ut på lagret i holland

Baltazar: Var det TNT som skötte leveransen?

Ursprungligen av sjovall:

Ehm... jag beställde min 17 maj (dagen efter de lanserades). Den har inte kommit än. (76 dagar and counting...)

...Jag ska nog inte vara för negativ.

tnt o svenska posten, då tnt inte har nått kontor i uppsala. tnt till stockholm o sen posten de sista 7 milen skulle jag gissa på.

o angående Sjovalls väntan, han har väll beställt i butik. alltså över disk. så mycket för att köpa över disk som du sa :D:D

Bevaka tråden