Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fundering kring Leopard och G4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Om jag har lagt den här i fel forum kan väl någon snäll moderator förpassa tråden till ett lämpligare ställe:rolleyes:

Till er som varit med längre på Mac än mig, när det kommer nya versioner är det som på windows att man måste köpa ny hårdvara för att få grejorna att rulla på med okej fart?
Sitter på en 1 år gammal mini G4 1,42ghz bootar från en firewiredisk och kommer inom snar framtid att uppgradera till 1 gig ram, hur stor är sannolikheten att jaguar kommer att funka på denna maskin, eller kommer den att vara intel only? vill ju inte gärna investera i mer minne om jag ändå måste byta till en intelmaskin.

hur brukar det vara med nya OS från apple är det bara att "skrota" gamla burken och gå till banken och låna en slant?

Ha det gött
Peter

(Redigerade stavfel, så går det om man skriver med tumvantar )

Senast redigerat 2006-08-08 22:02
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-08 19:25

Jaguar släpptes för flera år sedan, så det fungerar nog fint

Leopard kommer fungera finfint på din G4. Min gissning är att även 10.6 kommer släppas för G4/G5, sen blir det lite mer oklart.

Ursprungligen av akesson:

Jaguar släpptes för flera år sedan, så det fungerar nog fint

Leopard kommer fungera finfint på din G4. Min gissning är att även 10.6 kommer släppas för G4/G5, sen blir det lite mer oklart.

Inte lätt att hålla reda på alla katter

Så det är inte som på pc att man nästan måste byta maskin för att den ska orka med de nya grejorna, låter ju lovande, känns ju lite surt om man skulle behöva byta dator redan efter ett år, och uppgradera till Leopard (nu blev det rätt va? ) vill man ju göra även om Tigern är det bästa och roligaste OS jag kört, slår till och med Amigans workbench 2 i mitt tycke..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-08 19:56

Tror att du kan vara lugn än så länge. Även fast Apple verkar sälja gott om Intel-maskiner, så sitter fortfarande största delen av användarna på datorer med G3/G4/G5. Leopard kommer vara Universal rätt igenom (bortsett från BootCamp gissningsvis) och det är väl rimligt att tro att även nästa release kommer vara det också.

Mina Macar håller bra som desktop maskiner i 5-6 år, så så länge hoppas jag minst att de släpper Universal Mac OS X.

Även om Apple kanske inte kommer att stödja G3 officiellt (även om de borde) så kommer det förhoppningsvis gå fint att installera ändå med hjälp av XPostFacto.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-08 22:06
Ursprungligen av Björn Leander:

Även om Apple kanske inte kommer att stödja G3 officiellt (även om de borde) så kommer det förhoppningsvis gå fint att installera ändå med hjälp av XPostFacto.

Tyckte dom sa på keynoten "From the G3 to the latest Mac Pro, all can enjoy Leopard"

eller nått sånt

Ursprungligen av Gusten68:

(Redigerade stavfel, så går det om man skriver med tumvantar )

Om du tar ett lån så satsa på IntelMac bärbar. Har hört man då helst arbetar i bara fillingarna, dock med asbestbyxor om man har den i knät.:p

1
Bevaka tråden