Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur är det, har inte hittat några bilder på hur diskarna som sitter i Mac Pro ser ut... tror ni det fungearar med en vanlig sata disk? kommer kontakterna passa? Eller behöver man köpa hårddiskarna från apple? Det vore ju inte så kul med tanke på deras överpriser :/
enligt keynoten från wwdc så följer alla slädarna med och jag har någon knagande känsla i bakhuvudet att kontakterna på sATA diskar sitter på samma ställe
enligt keynoten från wwdc så följer alla slädarna med och jag har någon knagande känsla i bakhuvudet att kontakterna på sATA diskar sitter på samma ställe
Jupp slädarna följer med...
Klurar bara på om kontakterna sitter på exakt samma ställe... för både ström och sata kontakten... återstår att se när folk börjar få sina Mac Pros ska beställa en själv inom en snar framtid o e ju bra o veta om man ska beställa 2x500gb eller bara 1 och sedan köpa en löst från annanstans då apple har rätt bra överpris på hårddiskarna.
Vad värre är att det inte följer med extra kylflänsar till minnena, sådana får man bara när man köper minne från Apple store. Minnen utan kylflänsar ska funka men då får man tydligen leva med en dator som fläktar mer och går långsammare.
Vad värre är att det inte följer med extra kylflänsar till minnena, sådana får man bara när man köper minne från Apple store. Minnen utan kylflänsar ska funka men då får man tydligen leva med en dator som fläktar mer och går långsammare.
Kommer nog inte dröja länge tills dessa finns som tredjeparts-tillbehör...
det är väl upp till modulmakaren att leverera grejor som fungerar som utlovat.
de flesta fb-dimms jag sett har iaf haft någonslags fläns på och då var det ändå bara pc4200-minnen som det handlade om.
edit: är det någon som sett passande minnen någonstans?