Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta DVD i en PM 2x2 G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 17:50

Jag fruktar att min DVD-brännare börjar tappa lite glöd. Har någon bytt till ny brännare och kan rekommendera en som passar i maskinen? Jag har alltså en första generationens PM G5 2x2. Tacksam för tips och råd.
Nu far jag på en veckas fisketur i Jämtland och medan jag dänger flugor efter vackra öringar och härliga harrar, kan väl ni andra svara utifrån all er erfarenhet och klokskap.
Varma hälsningar till Macvänner runt om i riket!
bosse

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-28 18:45

Jag har själv bytt i G5 2x2. Jag har för mig brännaren hette Pioneer DVR 108 eller något liknande. En patch behövdes för att Apples iProgram skulle funka som vanligt.

Arbetet var väldigt enkelt - öppna maskinen, lossa två kablar, dra i två flärpar - och en platta med själva enheten är ute. Sedan var det insex- eller torx-skruvar (4 st ?) för att lossa och byta DVD-enheten.

• Oregistrerad
  • 2006-07-31 11:09

Pioneers DVR-1xx passar utmärkt och uppdateras kontinuerligt allt eftersom Apple själva monterar dem i nyare modeller. Just nu DVR-111. Ibland kan man behöva PatchBurn för att få igång drive:n, men de löser sig oftast i och med en systemuppdatering.

Glöm ej att snäppa av fronten på drive:ens "tray" (bricka?) annars kör den fast i G5:ans luckmekanism.

• Medlem
  • 2006-08-09 13:56

DVD-brännare

Byte av DVD-brännare i iMac PowerMac6.1.
Vad går att gör och vlket är bäst.

1
Bevaka tråden