Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag aMSN att funka med videochatt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har försökt att hitta ett likvärdigt problem här så att jag skulle slippa fråga men jag har inte lyckats hitta något, eller så är det bara att jag inte förstått vad som menats.
Jag använde tidigare min iSight för att sända webbkamera via aMsn, det fungerade perfekt. Men efter strul med den trådlösa routern har det inte fungerat. Som så många andra står det att jag är bakom en branvägg eller router när jag försöker sätta igång kameran. Efter lite pill trodde jag att jag löst det genom att låsa upp portarna 6890-6900. Jag gjorde detta på den webb-baserade inställningsguiden för min router, som är en D-Link 514. När inte det fungerade tänkte jag att då kan jag kanske tillåta trafik på de portarna via "Fildelning". Men det fungerade inte heller. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Om det är någon som vet vad jag har gjort för fel eller hur jag ska gå vidare för att lösa detta skulle det vara sjysst om ni ville beskriva hur jag ska göra.
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-09 14:42

jag har låst upp porten 1863 för amsn

Ursprungligen av norell:

jag har låst upp porten 1863 för amsn

Hur exakt låser man upp portar? Så att jag vet om jag gör rätt eller fel..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-10 23:20

Kolla den här tråden, kan vara så att det stämmer bättre med portarna där.
http://www.99mac.se/internet/101794-problem-i-amsn-hjaelp.html#post727692

Du kan ju testa att stänga av brandväggen och sedan försöka med webcam, för att se om det är där problemet ligger. Inställningar för brandväggen hittar du under Fildelning i Systeminställningar. Klicka på fliken Brandvägg.

Om det är där problemet ligger klickar du på "Ny" för att låsa upp en port.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-16 20:21
Ursprungligen av filip.ekman:

Efter lite pill trodde jag att jag löst det genom att låsa upp portarna 6890-6900.

Nu har jag själv aldrig kört aMsn men jag tänkte iaf hoppa in här
Vad menar du med att du låst upp portarna?
Är det "port forwarding" du gjort? Isf skickas portarna vidare till den ip-adress som din dator har?

1
Bevaka tråden