Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Server Leopard verkar NICE !

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.apple.com/server/macosx/leopard/

hoppas att den kommer för fungera även på Xserve G5 ...

Det är jag rätt på att det gör, skulle även tro på Xserve G4.
Xserve är en stor investering för de flesta företag och tanken är att behålla den mer än ett år.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-08 18:46

iCal server, kanske man kan slippa meetingmaker äntligen...

Äntligen stöd för Apache 2 i Server Admin. Tog bara 2.5 år

någon som vet vad en uppgradering brukar kosta ? .. ex .. vad tror ni en uppgradering från Tiger Server - > Leopard server kommer kosta

Jag tror inte att det finns uppgraderingar. Det är fullpris som gäller.

Därför bör man teckna Mac OS X Server Maintenance-avtal när man köper en server. Gratis uppgraderingar av OS X Server i 3 år. Kostar som en vanlig licens.

Ser fram emot när Leopard Server dyker upp i min brevlåda, utan att jag behöver betala en spänn extra nu

Ursprungligen av capojava:

Jag tror inte att det finns uppgraderingar. Det är fullpris som gäller.

Därför bör man teckna Mac OS X Server Maintenance-avtal när man köper en server. Gratis uppgraderingar av OS X Server i 3 år. Kostar som en vanlig licens.

Ser fram emot när Leopard Server dyker upp i min brevlåda, utan att jag behöver betala en spänn extra nu

ett ord : FAN ! .. jag skall strypa mac killen som är kompis med VD som rekomenderade oss att INTE ta ett Maintenance-avtal ...

kan man teckna ett i efterhand ? ...

Tror ni dom kommer att fixa dom prestanda problem som mac osx server har i tex databaser

Ursprungligen av crash_M:

Tror ni dom kommer att fixa dom prestanda problem som mac osx server har i tex databaser

Ja, det hade varit intressant att veta. Skillnaden i 10.4 Intel vore också intressant. Vi kör ju Xserves som webbservrar/frontend men HP Proliant för databaser/backend.

Ursprungligen av Björnström:

Ja, det hade varit intressant att veta. Skillnaden i 10.4 Intel vore också intressant. Vi kör ju Xserves som webbservrar/frontend men HP Proliant för databaser/backend.

Jag måste bara fråga dig en sak det kanske är offtopic men jaja,
hur tycker du att en xserve med mac osx presterar jämför med en likvärdig pc server.
Av det jag har läs så ska det vara gråtande dålig prestanda i överlag med xserve och osx.
Men efter som man inte helt kan lita på benchmarks så är det bäst att fråga någon som du.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-10 13:04
Ursprungligen av crash_M:

Jag måste bara fråga dig en sak det kanske är offtopic men jaja,
hur tycker du att en xserve med mac osx presterar jämför med en likvärdig pc server.
Av det jag har läs så ska det vara gråtande dålig prestanda i överlag med xserve och osx.
Men efter som man inte helt kan lita på benchmarks så är det bäst att fråga någon som du.

Xserve-prestandan är det inge fel på i sig. Däremot är det stora prestandaproblem med XNU, kärnan i OS X. Men denna prestandaförlust ser du bara i vissa typer utav operationer. Något som mysql använder.
Problemet sitter i trådhanteringen, hur snabbt den kan skapa nya trådar.
Arstechnica har 2st artiklar om detta...

iCal-server, TimeMachine-server och wiki-servern verkar helnice!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-01 14:19

Två frågor

Ursprungligen av Hasselgren:

iCal-server, TimeMachine-server och wiki-servern verkar helnice!

1) Vet du eller någon annan vilken wiki som det bygger på?

2) var hittar man bäst info om vad som kommer med och just detaljer som vad det baseras på?

Ursprungligen av Peter karlberg:

1) Vet du eller någon annan vilken wiki som det bygger på?

2) var hittar man bäst info om vad som kommer med och just detaljer som vad det baseras på?

Enligt artikel på ComputerWorld http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9005730&pageNumber=1

The wiki is based on Subversion and uses that back-end system with an Apple-written front end. This means the end user will not have to learn wiki tags and it will be driven by Asynchronous JavaScript and XML with drag-and-drop tagging.

Finns det någon ADC medlem här som testkört 10.5 Server ännu? Vore intressant att veta hur stödet mot Apache2 har förbättrats.

1
Bevaka tråden