Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallerar man Officetrials?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-19 14:49

Hej!

Man får ju med några trials t ex iWork & Office Test Drive med sin Mac. Om man ska installera riktiga Office sen är det bara att kasta mappen till papperskorgen eller är det något mer?

Tack!

Jag kan bara säga vad jag skulle göra och kommer göra: installera om hela OS:t från DVD:n du fick med. Då slipper du allt

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-06-26 13:12

Sitter i samma sits som trådskaparen.. och att installera om systemet är inte något val just nu. Så är det bara att slänga trial-mappen?

Låter lite drastiskt att installera om systemet för att bli av med ett trial-program...

Det finns väl en av-installerare som följer med Office?

Om det inte finns, så borde det funka med AppZapper (http://www.appzapper.com) i stället.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-26 14:42

Det är bara kasta i papperskorgen. Om det inte skulle gå att installera det riktiga programmet ska man leta upp preferencefilen och slänga den också...

För att ta bort filer som ligger och dräller:

Söka på programmets namn i spotlight och ta bort filen, som ofta heter något med programmetsnamn.plist eller com.programnamn.blabla

I din Usermapp finns mappen Bibliotek(Library), i den finns mappen Application Support. Där inne finns en mapp för endel program, ta bort den mappen för det specifika programmet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-26 14:49

Appzapper löser alla problem ja. Det är det senaste appet jag köpte faktiskt.

Appzapper fungerar riktigt bra faktiskt jag skulle ha köpt det om jag inte fick det gratis den där dagen de delades ut fritt.
Bara att hoppas att Apple inkluderar detta i 10.5.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Appzapper fungerar riktigt bra faktiskt jag skulle ha köpt det om jag inte fick det gratis den där dagen de delades ut fritt.
Bara att hoppas att Apple inkluderar detta i 10.5.

AppZapper är väl inte ett program som utvecklas av Apple?

Den som inte har råd att köpa AppZapper behöver för övrigt inte göra det. Förvisso innebär det en del merarbete att radera alla programfiler och installera om programmet efter 5 zappningar, men förhoppningvis är det inte många som avinstallerar program så pass ofta.

Annars är AppZapper skitbra, och har man pengar så tycker jag att man ska betala.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-10 12:10

Försinner iLife om man installerar om Tiger med cdn som följde med?

Ursprungligen av Elamite:

Försinner iLife om man installerar om Tiger med cdn som följde med?

Nej iLife finns med på DVD:n.

1
Bevaka tråden