Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till after effects?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-08-12 19:23

Tycker det är kul med video och redigering, men dyrt för oss privatpersoner. Har sett filmer där folk gjort bland annat lightsabers (star wars svärd) och har då använt sig av after effects. Har dock inte lust att köpa detta program efter som det kostar för mycket. Finns det några alternativ till after effects elller motion? Absolut bästa hade ju vart någon typ av opensource om det nu finns.

Hur tror ni det kommer att funka på min macbook, tänkte på grafikkortet som inte är det bästa? Annars kan jag kanse köra det på min g4 1ghz som har ett ati kort, minns inte vilket dock, men säkerligen kraftfullare.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-12 19:51

Shake är extremt prisdumpat.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-12 19:55

Instämmer med ovanstående. Kolla in Shake nu när det ligger rimligt till i pris. Ett mycket kompetent compositing-program. Funkar fint på MacBook.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-08-12 20:46

Hittade ett program som inehåller redigering, effekter och allt möjligt, finns till alla plattformar och är helt gratis.

http://www.jahshaka.org/

Ska sätta mig med detta någon dag och leka runt lite, först som slog mig när jag såg lite exempel var att göra ett nyhetsklipp alá aktuellt. Självklart med påhittade nyheter och allmänt stört

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 14:08

After Effects, Shake, Combustion och Motion är väl de största och bästa verktygen du kan hitta. Shake är konstigt nog det billigaste, men är i stort helt inriktat på compositing. Motion mer motion-graphics och tämligen lite compositing även om du kan göra en enklare greenscreen och det går att göra saker som lightwarps osv om man verkligen ger sig på det.

After Effects är fortfarande "king of the hill" vad gäller en combo av animation och compositing. Vill du komma undan billigare kan du skaffa det med en studentlicens som jag tror går på c:a 30% av fullpriset. Då blir det tom billigare än Shake.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 14:10

Jahshaka såg tyvärr ut som många opensource projekt - lite av en mardröm. Men det kanske blir något på sikt.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-08-13 23:01
Ursprungligen av Erik.dv:

Jahshaka såg tyvärr ut som många opensource projekt - lite av en mardröm. Men det kanske blir något på sikt.

Testade det idag och ja, det var en ren kattastrof att använda, tyvärr.

1
Bevaka tråden