Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight, lägga in annan bakgrund på webcamen, a la Steve JObs...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej goa gubber,

Tittade på Apple presentationen. Har en MBP med iSight och skulle ochså villja göra så. Vill kunna ta bilder fast få en annan bakgrund, typ en trevlig strand eller nåt. Altså bara ta bilder med annan bakgrund, inte webcamma. Har hört talas om program som fixar detta, dock har jag minne som en guldfisk.

Någon som har några goda råd/rekommendationer? Programvara som fixar detta.?

TACK!

• Medlem
  • 2006-08-15 08:37

Söker du ett program för att kunna använda iSighten som kamera? Jag förstår inte frågan riktigt.

• Medlem
  • 2006-08-15 13:58

Hej,

Tror du är ute efter något i stil med det här

Fungerar med Tiger och är Universal. Kan dock tillägga efter att ha testat att om man inte har en neutral bakgrund så blir effekten inte så bra som visades på WWDC med Leopards motsvarande funktioner.

/Ulf

Edit: Oops. Såg nu att du var mer ute efter att ta stillbilder med iSight. Då vet jag i nuläget inget annat än PhotoBooth. Men det borde ju finnas motsvarande för stillbilder alà PhotoBooth men med utbytta bakgrunder.

Yes, det var vad jag letade efter. Tack!

Skapad mobilt (SonyEricssonK800i/R1CF Browser/NetFront/3.3 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Menar du samma funktion som kommer finnas i iChat i 10.5? Fast på stillbilder?

1
Bevaka tråden