Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det felfria Macbooks?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-13 10:23
Ursprungligen av sventa46:

Office !

Där har vi det !
Dom där djävla Microsoft!
Det är säkert planerat också!

att jag inte tänkte på det!!
om jag bara avinstallerat det så hade nog gulnaden försvunnit med.
går inte att lita på den där bill

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 10:58

Det lär ju finnas felfria macbooks, annars skulle apple få det svårt.
Iaf har haft min i två veckor nu, och den funkar utan problem.

min svarta macbook är felfri!

Såna här trådar är bra som motvikt till alla rapporter om problem. Tyvärr har det lite nyhetsvärde, därför når det sällan fram hur många som är nöjda. Jag vet att jag själv har tänkt att "oj så många problem det varit med MBP och MB, det är nog bäst att vänta till nästa generation". (Inte för att jag har råd att göra något annat ändå )

Bäste Adrian
Det vore väl konstigt om majoriteten hade problem!
Då hade vi kunnat tala om stora problem för Apple.

Men det räcker ju med att man själv har problem med maskinen
för att man ska uppleva det som ett stort problem.
Idag började jag jobba och hade verkligen behövt min Macbook.
Men servicefirman vet knappt var den är.
Bara att den inte är kvar där:(

Ursprungligen av sventa46:

Bäste Adrian
Det vore väl konstigt om majoriteten hade problem!
Då hade vi kunnat tala om stora problem för Apple.

Vi har ju faktiskt varit med om det. Moderkortproblemen med iBook var ett gigantiskt problem under en period där det verkar som om fler personer fick byta moderskort än de som inte gjorde det. (Jag har inte gjort någon vetenskaplig undersökning men baserat på iBookarna i min omgivning och från sådana som köper många (till skolor) tror jag det stämmer.)

Ursprungligen av sventa46:

Men det räcker ju med att man själv har problem med maskinen
för att man ska uppleva det som ett stort problem.

Självklart! Har man problem så får man, så bör man, diskutera det öppet så andra med samma problem ser att de inte är ensamma. Jag menade inte att det är fel på något sätt. Bara att det är skönt att höra att det finns problemfria modeller också.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-08-14 23:32

Min funkar extremt bra, har photshop, illustrator, indesign och maya som antagligen är de mest krävande program och alla dessa emuleras med rosetta och jag tycker fortfarande inte den är ett dugg seg. Det är förövrigt en 2.0ghz 2gb ram

Jag har två döda pixlar på skärmen på min macbook, annars funkar den perfekt. Jag stör mig inte på dem heller, har faktiskt svårt att hitta dem för det mesta. Men visst hade det varit skönt att få en felfri. :/

Min funkar jättebra. Jag har dessutom suttit med min i knät i flera timmar och arbetat. Varmare än min G3 "Dasslocket" iBook, men inte så det är obehagligt. Jag gillar MacBooken skarpt. Många kompisar och kollegor har tittat på den och sagt "fan vilken schysst skärm".

I fredags var jag och jobbade på vårt huvudkontor.
Jag träffade då en tekniker som jobbar på det företag som sköter våra macar och datasystem normalt sett.
Jag berättade då vilka problem jag fått med min MacBook och jag hade lämnat in den men att det tycktes dra ut väldigt på tiden innan jag får tillbaka den.

Han sa då att antagligen beror det på komponentbrist dvs brist på moderkort då det är så många MacBooks som rasat !

Det var skönt att höra!
Då är det nog inte jag som "tankat ned nåt olämpligt"!:)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-19 17:03
Ursprungligen av sventa46:

I fredags var jag och jobbade på vårt huvudkontor.
Jag träffade då en tekniker som jobbar på det företag som sköter våra macar och datasystem normalt sett.
Jag berättade då vilka problem jag fått med min MacBook och jag hade lämnat in den men att det tycktes dra ut väldigt på tiden innan jag får tillbaka den.

Han sa då att antagligen beror det på komponentbrist dvs brist på moderkort då det är så många MacBooks som rasat !

Det var skönt att höra!
Då är det nog inte jag som "tankat ned nåt olämpligt"!:)

Har man insikt hur det där fungerar så är det oftast inte så att det är "för många som rasat" utan att helt enkelt sverige är underprioriterat som fan.

När jag jobbade på supporten för en av världens största datortillverkare (tydligen rimmar dom med tråkigt/ensidiga på engelska, vilket apple utnyttjade i sin intel-reklam) så var jag flera gånger med om att Sverige fick enorma 27st moderkort när det var ett "gigantiskt problem". 50 datorer inlämnade och 20-30 moderkort i månaden fixade till massa kö.

Så kan det vara , men jag bara redogjorde för vad han sa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-24 18:46

Herregud vad allt fungerar underbart på min nya MacBook! Jag älskar skärmen, prestandan, tangentbordet och trackpaden! Att köra högerklick genom att "tappa" med båda fingrarna är en sjukt mysig funktion!

Jag är tyvärr en av dem som har upplevt problem med Apples datorer men när jag fick min iBook utbytt mot en MacBook som verkar fungera felfritt så har jag återfått förtroendet för Apple. Om den bara kan bli lite kvickare med ramminnet som jag ska hämta om en timme så är lyckan fullbordad. Det är en väldigt trevlig dator.

du fick alltså en macbook som garantibyte för en ibook? det kallar i alla fall jag service

Senast redigerat 2006-08-27 22:36
Ursprungligen av Baltazar:

du fick alltså en macbook som garantibyte för en ibook? det kallar i alla fall jag service

Japp, jag är helt klart nöjd med servicen jag har fått. Med minnet blev MacBooken mycket riktigt kvickare och den känns som en ny dator.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-08-28 15:11

Vår nya MacBook funkar helt perfekt ( förutom att jag tycker det trådlösa nätverket från iMacén är lite slött går inte att se DivX utan avbrott över nätverket ), både före och efter eget byte av minne till 2GB TwinMos. Vilket också var mycket enkelt i alla fall jämfört med den senaste bärbara "Pismo".

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 14:50
Ursprungligen av Kentor:

Vår nya MacBook funkar helt perfekt ( förutom att jag tycker det trådlösa nätverket från iMacén är lite slött går inte att se DivX utan avbrott över nätverket ), både före och efter eget byte av minne till 2GB TwinMos. Vilket också var mycket enkelt i alla fall jämfört med den senaste bärbara "Pismo".

Prova Mplayer, där kan du ställa in hur många MB som ska cachas innan den börjar spela upp videofilen.

Som det ser ut nu så funkar min MacBook ( Svart ) bra, jag hittar inga fel på den.
Det är en svart 2.0Ghz 2GB ram

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-29 17:08

Min MacBook har fått en svart skärm en gång (haft den i 2månader kanske?) och har annars fungerat finfint. 2.0 vit med 2gb och 100gb 7200rpm. Har gett den en hel del mindre fördelaktig behandling (backpacker-rest i fyra veckor) och den har inte gnällt för det.

Bevaka tråden