Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frames i iWEB?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2006-08-16 09:37

Hej! Här kommer mitt första inlägg.
Jag ska installera "Statcounter" på min nya sida gjord i iWEB.
Då frågar Statcounter om min sida innhåller "frames"... Vet någon om iWeb gör det?

En fråga till: Statcounter ger mig en HTML-kod som jag ska lägga in på min sida.
Kan man göra det inifrån iWeb eller behöver man typ Dreamweaver?

Ha d gött!
/Göran;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 11:25

iWeb ger dig inte tillgång till källkoden direkt utan du får som du säger gå via annan redigerare för att få in det du vill ha. iWeb använder inte frames.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-16 13:13
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2006-08-17 15:13
Ursprungligen av Danne V:

Eh, vi har förstått din synpunkt på programmet (igen) men för den oinvidge är det inte alltid så lätt att förstå om det är ett komplicerat problem eller om det är lätt fixat. Det är inte alla som vill använda Dreamweaver som du förespråkar. Och hela denna sajt är ju i princip till för att stödja varandra i vårt dagliga möte med Mac. Jag själv använder Logic Pro dagligen men försöker ändå hjälpa folk med tex garageband som sitter hemma och pular ihop egen musik. Det är ju kreativiteten och resultatet som är det viktiga, inte om man kör med "rätt" eller det "bästa" programmet. Hellre än person som kör Garageband och får en låt gjord än en person som köper Logic för 10 tusen och sen inte fattar ett dyft, får inget gjort och kör kreativiteten i botten.

Med det sagt hoppas jag få slippa läsa din kommentar igen och att du istället försöker hjälpa till lite, om du nu har något att bidra med i frågan förstås.

1
Bevaka tråden