Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma visningsstruktur i alla mappar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-08-17 18:00

Hejsan. Jag undrar hur jag får så att mappar och filer listat på samma sätt i alla mappar? Om jag ställer in "visa som lista" i huvudmappen, så kommer det inte i undermapparna. Men jag vill också ha det i ALLA mappar, hur ska jag gå tillväga?

Och en fråga till. Hur klipper jag ur en fil eller en mapp? Kommand+x fungerar inte för mig iaf.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-17 18:19

Gå in i en mapp och tryck äpple+J. Där kan du ställa in att alla mappar ska se likadana ut.

Av en outgrundlig anledning fungerar det inte att klippa ut filer med äpple+X i OS X. Ganska störande faktiskt.

• Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-08-17 18:28
Ursprungligen av tobot:

Gå in i en mapp och tryck äpple+J. Där kan du ställa in att alla mappar ska se likadana ut.

Jag har varit där. Men det finns inget alternativ där för hur filerna/mapparna ska listas. Det väljer man i verktygsfältet för just den mappen man är i, men då listas just bara filerna/mapparna i den mappen som jag är i.

Ursprungligen av tobot:

Av en outgrundlig anledning fungerar det inte att klippa ut filer med äpple+X i OS X. Ganska störande faktiskt.

Hmm, så man måste använda mv i terminalen eller copy/paste alltså?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-17 18:26

Jag hittade precis ett program som löser ditt problem med att klippa ut filer

http://www.macupdate.com/info.php/id/21769

• Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-08-17 18:43
Ursprungligen av tobot:

Jag hittade precis ett program som löser ditt problem med att klippa ut filer

http://www.macupdate.com/info.php/id/21769

Perfekt! Ska bara få det att fungera nu då Tack så mycket:cool:

Ditt första problem går inte att lösa och är det många som med rätt klagar på. Det andra väntar folk fortfarande på en tydlig förklaring som inte går stick i stäv med vad vi vet idag på varför det skulle behövas.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-17 18:36

1. har du valt "alla fönster"?
2. drag & släpp.

• Medlem
  • 2006-08-17 19:31

Det spelar verkligen ingen roll om man väljer "alla fönster" - t ex om jag öppnar en ny mapp visas sällan storlek trots att jag valt det på "alla fönster" ...

Ursprungligen av Ma:

Det spelar verkligen ingen roll om man väljer "alla fönster" - t ex om jag öppnar en ny mapp visas sällan storlek trots att jag valt det på "alla fönster" ...

Precis, Findern förtjänar en storrenovering.

Det verkar inte gå att köra med Kortkommando till FileCutter va? Isåfall tycker jag hela ideen faller, lite synd, även jag har letat länge efter denna funktion.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 20:28

Det där med hur man får ett enhetligt utseende i Finder är något som irriterat mig också, redan från början. Märkligt att Finder inte kan vara konsekvent på den punkten, men det har väl med .DS_Store att göra. Det skapas en inställningsfil med det namnet i varenda mapp man ändrar inställningarna för. Vansinnigt egentligen. Apple borde ersätta .DS_Store med en bättre, central, mekanism.

1
Bevaka tråden