Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - tagit bort mapp i sidofältet.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 21:55

Tjena.

Efter att ha hängt här ett tag och läst mig klok kommer här mitt första inlägg...
Efter två dagar med min nya Macbook (min första Mac) så har jag fått ett problem...
I sidofältet i Finder fanns det, eller ska finnas) en genväg till filmmappen. Den har jag nu "lyckats" ta bort, vilket har resulterat i att jag inte kan se film i Front Row. Jag har skapat en ny filmmapp och lagt den i sidofältet men det funkar inte som förut. Front Row hittar inte filmerna, man kan inte heller välja "filmer" i Finder-inställningar.
Jag skulle även vilja ha tillbaka den där trevliga filmikonen, istället på en "vanlig mapp".

Tacksam för hjälp!

/Jonas

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-08-16 22:09

Mappen i Finder måste heta "Movies" den döps automatiskt om till Filmer av OS X . Läs her här. http://www.99mac.se/mac-os-x/100870-var-laegga-filmer-foer-frontrow.html?highlight=filmer+Movies

Edit: Fixade till länken http:// hade kommit 2 ggr

Ps. Välkommen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 23:05

Tack, nu verkar det funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 01:09

fast... hur döper man om den från "Movies" till "Filmer" så att det funkar med Front Row"? Jag döpte om den själv, men då hittade inte F-R filmen igen. Inte så viktigt kanske, men någon som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 07:14

Installera om systemet är det enda sätt jag vet och i installatonen väljer man Svenska - då byter OSX till svenska, men egentligen heter mappen fortfarande movies - om det finns någon rundarbetad vet jag inte.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 18:19

Ja, det funkade. Tack så mycket för hjälpen!:D
/Jonas

1
Bevaka tråden