Hej
Köpte en ny skrivare i torsdags, en Canon Pixma MP500. Jag är fantastiskt nöjd med fotoutskrifterna. Bilderna från både Nikon Coolpix 5900 och Olympus Dimage 5i blir toppen. Kan vara lite klurigt med färgerna dock även om alternativet Colorsync (i utskriftsalternativet färhantering) fungerar rätt så bra
Jag köpte ett demoex då skrivaren inte fanns på lager och därför saknas skivan som ska följa med. Lite enklare versioner av olika program samt färgprofiler för Canons olika papper ska följa med har jag läst. Jag har hört mig för med Svenska Canon men de kan inte skicka en ny skiva(de nedladdningsbara drivrutinerna har jag hittat).
Är det någon som vet var man kan få tag i färgprofilerna eller skivan (programmen registreras ju på skrivarens serienummer så det borde vara ok)? Jag har letat förgäves.
Finns det någon som har några bra tips vad det gäller att skapa färgprofiler utan extra hårdvara. Jag har hittat några sidor men ingen riktigt bra. Jag är amatör vad det gäller profiler så ofta ligger förklaringarna på en alldeles för hög nivå.
Kör en iMac G4 med Tiger.
Tack på förhand om någon kan hjälpa mig.
Björn