Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iCal och Palm Desktop

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-12 06:33

Är det möjligt att synka information i Palm Desktop (TX) med iCal? Det vore verkligen toppen ...

Rent teoretiskt så borde man väl kunna först synka till sin Palm och sedan synka därifrån till Palm Desktop. Eller?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-12 09:36

Missing Sync synkar med iCal, men jag vet inte om den även kan synka med Palm Desktop. Har för övrigt aldrig prövat programmet själv.

Det finns ett speciellt tilläg på Mac för att möjliggöra sykning med Palm, men du kanske mena att du först ska synka med Palmdesktop och sedan till iCal?

/Roffe

  • Oregistrerad
  • 2006-06-12 18:39

Det går hur bra som helst att synka min TX med Palm Desktop för Mac. Jag vill dock föra över information från Palm Desktop till iCal alt. direkt från TX på ett smidigt sätt. Några förslag?

Vill göra precis som dig. Men min Palm är tyvärr för gammal. Det står på Palms hemsida om just din modell går att synka med iSync. Tror inte det ska vara något problem faktiskt med en nyare Palm. Svaren finns (om jag minns rätt i iSync). Kan minnas fel, men något problem tror jag som sagt inte att det är.

Hoppas det går bra!

Jag minns inte detaljerna, men du måste installera en iSync-HotSync-counduit för Palm Desktop. Då synkar iCal med Palm:en via Palm Desktop. Jag gjorde precis så när jag körda 10.2, men fick problem med 10.3 (synkningarna misslyckades regelbundet) och har inte ens försökt i 10.4.

I iSync i 10.4, börja med att gå till menyn Devices > Enable Palm OS Syncing... och följ instruktionerna.

Om du får det att funka, kommer alla ändringar i Palm:en att synkas till iCal och Adress Book, och vice versa. Du ska inte behöva öppna Palm Desktop en enda gång.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 21:51

Mac hjälpen fungerar utmärkt för sådana här saker

1.Kontrollera att du har installerat Palm Desktop 4.0 for Mac OS X eller senare, och har synkroniserat din Palm och datorn minst en gång med HotSync Manager.
iSync kräver HotSync 3.0 som installeras med programvaran Palm Desktop 4.0. Mer information om Palm Desktop-programvaran hittar du på www.palmone.com/macintosh.

2.I iSync väljer du Enheter > Aktivera Palm OS HotSync, och följer sedan anvisningarna på skärmen.
Genom att aktivera Palm-synkronisering i iSync kommer du att kunna synkronisera informationen i Address Book, Date Book och To Do i Palm OS-enheten med informationen i Adressbok och iCal i Mac OS X-datorn. (Anteckningar i din Palm-enhet kommer att fortsätta att synkroniseras med Palm Desktop.)

3. Efter att Palm-synkronisering är aktiverat i iSync öppnar du HotSync Manager.
Normalt finns HotSync Manager i mappen Palm i mappen Program.

4. Välj HotSync > Conduit Settings i HotSync Manager.

5. I fönstret Conduit Settings dubbelklickar du på iSync Conduit och väljer sedan "Enable iSync for this Palm device".
Detta gör det möjligt att synkronisera adressboks-, kalender- och uppgiftsinformation i Palm OS-enheten med Mac OS X Adressbok och iCal med hjälp av iSync.

6. Om du använder en Palm-enhet som är lokaliserad till japanska markerar du "This is a Japanese Device".
VIKTIGT: Om du använder en japansk Palm OS-enhet och inte markerar den här kryssrutan kan din information bli förstörd.

7. Klicka på OK.
----------------------------------
Din Palm OS-enhet visas i iSync-fönstret.

Detta fungerar för mig utmärkt iallfal.

En sökning på "Palm" i iSync hjälpen gav detta utmärkta svar :).

//Adam

Ursprungligen av adamsen87:

Mac hjälpen fungerar utmärkt för sådana här saker

Tusen tack för en mycket bra genomgång av hur man lägger upp synkroniseringen med sin Palm.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-15 21:58

sååå bra, tackar så hemskt mycket, har värkligen försökt hur mycket som helst innan jag hittade denna "guide":D suuuper

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 23:12

Tänk att det var så enkelt! Tusen tack!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 12:53

Om man bara har en .dba-fil då? Min Palm dog för många år sedan ,men jag använder fortfarande Palm Desktop.

Dessvärre har jag rört till det ordentligt genom att dessutom använda iCal och Outlook också...tanken är att jag ska plocka bort Palm Desktop och bara köra iCal och Outlook, och använda min Nokia 6280 för att synka de bägge. Men jag måste få över min Palm Desktop-information till iCal (eller Outlook) på något sätt först. Några idéer?

1
Bevaka tråden