Tussen69, har vi en MacBook hatare bland oss?
desutom så finns det ingen extern skärmutgång på MacBook ... dvs om du vill koppla in din bärbara till en HDTV eller extra skärm så måste du ha en MacBook Pro ...
Uhm? Jag har kopplat in min MacBook till både en LCD TV och en extern skärm utan problem. Man måste köpa till en liten adapter men den kostar bara 200 kr..
Vad gäller glossy skärmar så är det ju totalt en smaksak, jag är förälskad i skärmen på MacBooken, den ger helt otroliga färger när man jämför den med en icke-glossy skärm. Vad gäller reflektioner som alla klagar på så märks de knappt, sitter just nu med ryggen mot fönstret och ser endast svaga reflektioner. Däremot har jag en vanlig CRT skärm bredvid mig som fungerar som en spegel (den är för övrigt inkopplad som en andra skärm till MBn). Det folk glömmer är att de skärmarna som är glossy är antireflexbehandlade...
Grafikkortet kan jag hålla med om suger, men å andra sidan tycker jag inte att det (och självlysande tangenter. Wooooow... </sarkasm>) rättfärdigar ett prispålägg på närmare 10 000 kr.
Vad gäller den plastiga designen så duh, den är gjord av plast. Däremot har den en väldigt bra kvalitetskänsla jämfört med bärbara från andra tillverkare i samma prisklass.
Det mesta här är väldigt subjektiva åsikter, det enda jag egentligen kan rekommendera dig niblit är att gå till närmaste Apple-återförsäljare och testa datorn.