* Anmäler mig här, vill också ha Intel-optimerad/universal-installation av FirstClass-klienten för Mac *
Behöver för inlämning, och för update av schemaförändringar... (Skolan och skolarbete.)
Något jag undrat i nåt år nu: Varför skulle man vilja använda sig av ett sånt stelt (med gammalmodigt gränssnitt och utdaterade funktioner) system som FirstClass? FC-server-licenser kostar väl dessutom en hel del? Eller är det bara vår FC-server i skolan som är gammalmodig?
* Inlämningsmappar (INSU) - ladda upp dokument, inte läsa ditt eget uppladdade eller någon annans dokument: Skriv- men inte läsrättigheter.
* Snabb distribution av filer och dokument för lärare (om man har en mapp som heter ex. Material/Företagsekonomi B-kurs)
* Mail
* Halvtaskig kalender.
Mer då? Det där kan man ju uppnå med ett vanligt nätverk, en skräpburk (*BSD/*NIX/Mac/Windows) någonstans som agerar server och varsitt användarnamn på valfri IM-tjänst skulle ju klara av samma saker?
Eller har jag missat (eller undanhållits) något stort, som gör att jag som företagare skulle kunna bli en potentiell köpare av ett FC-system?