Hallå,
Skulle vilja få in alla mina rss-prenumerationer från NetNewsWire till Safari. Har exporterat mina feeds och har en väntande fil på skrivbordet som heter
MySubscriptions.opml, klurar på hur jag ska få in denna i Safari och kunna öppna upp mina feeds, vet du? berätta! tacktack.
Ja - Safari är kinkig (minns jag inte fel klarar Firefox .opml). Du kan gå en omväg:
1. Logga in med eller skapa ett Google Account på google.com/reader (kompetent RSS-läsare, webbaserad med utmärkta export- och import-funktioner.)
2. Importera din .opml-fil till Google Reader som kan läsa just det formatet (du hittar det under Subscriptions --> Edit Subscriptions --> Import/export...).
3. Boom, dina nyhetsflöden borde ha kopierats över till din Google Reader
Nu vill vi ha dem till Safari -->
4. Exportera från Google Reader - alla dina rss-flöden osv. till en fil --> Spara på disk - eller så öppnas filen (xml-dokumentet) i en ny tabb eller samma fönster. Adressen dit borde se ut exakt så här: http://www.google.com/reader/subscriptions/export .
5. Copy-paste till Safari om du inte redan var där - tryck på den blåa RSS-loggan i adressfältet. Äpple+D:a det och lägg det bland dina bokmärken.
Krångligt, men jag behövde göra något liknande för inte så länge sen, av samma anledning (Safari + OPML-import = no go). Hoppas det hjälpte dig på nåt sätt i alla fall!