Hej,
Precis som topic säger, en polare (hard core PC användare) som jobbar som utvecklare i XP-miljö har blivit lite sugen på en Mac Pro. Hans enda aber är att han vill se jämförande benchmarks i XP-miljö mellan en Mac Pro och en liknande PC (säg en Dell Precision Workstation 490 tex). Jag vill ha hårda siffror i form av Benchmarks genomförda med samma Benchmarkprogram på båda plattformarna. Det vore också intressant med framerate i tex Quake 4 eller nåt annat riktigt grafikprocessorkrävande spel.
Ett par andra frågor som forfarande är obesvarade:
1. Vad hittar XP för grafikkort i Mac Pro när man installerar det på sin Mac Pro. Blir grafikkortsinställningarna korrekta med alla inställningsmöjligheter man får på en PC?
2. Går det att dela filer mellan de två partiotionerna man har för XP och MacOS?
3. Hur är ljudnivån på nya Mac Pro? Det är viktigt för min polare att den är knäpptyst.
4. Finns det Open GL Benchmarks på Dell Precision 490 vs Mac Pro i XP?
Killen står i begrepp att lämna Dells PC-hårdvara, och är sugen på Macen pga att den verkar ha bättre byggkvalite än motsvarande Dell. Att han sen får OS X "på köpet" ser han bara som ett plus. Han kommer köra Macen som ett mediacenter i OSX och som en arbetsstation (han komplierar j-ligt mycket kod den killen) i Visual Studio (eller vad det heter) från Microsoft. Dessutom gillar han att spela. Om det inte går att köra tex F.E.A.R eller Quake 4 på maskinen så kommer han switcha. Det måste flyga fram och svar i form av "det går att starta det, och spelet funkar hjälpligt" är inte acceptabelt för min polare.
Länkar med jämförande tester mottages tacksamt. Men bara rakt av jämförande i samma OS och inga rena processorspecs då de är helt ointressanta då processorerna är pracis likadana.
Det ska vara Marks på Quad 2,66 Mhz i den konfiguration som är standard i AppleStore.
Tacksam för alla länkar och svar på denna lite märkliga fråga.
MVH,
Klaus-Peter Beiersdorf