Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bleka färger i iCal!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har jättebleka färger i iCal, vilket stör mig enormt mycket!

Jag har en kategori som jag vill ha röd. Jätteröd. Jag sätter RGB på 255,0,0. Den blir orange. Gör jag samma sak på ett objekt i t ex Filemaker så blir den precis så röd den ska bli!

Det har garanterat nåt med att Filemaker och iCal inte hanterar färgerna på samma sätt, men jag vet inte vad det kan vara...

Nån?

Edit: Kolla på bilden. Den övre röda är FM, den nedre är iCal. Båda har samma färgvärden...

Den röda färgen blir annorlunda när du klickar på de röda objekten, eller hur? Är det inte bara en gränssnittsidé, att de händelser som inte är aktiva ska vara blekare?

Eller jag kanske missuppfattar ditt problem?

Jag förstår vad du menar, men de ÄR markerade i bilden ovan. Annars är dom, precis som du säger, ljusare.

Markera kalendern, välj att vis info genom att trycka på knappen längst ner till höger. Nu kan du välja en annan färg på kalendern genom att välja "annan".

Nu läste jag först inlägget också ;-).

Jag har inte samma problem uppenbarligen - inte ens när jag väljer den förinställda röda färgen.

10.4.7, iCal 2.0.3

Precis vad jag har gjort, och det blir superbleka färger.
Måste ha nåt med Colorsync eller nåt att göra, jag blir tokig!

Ah, idé: Slänga alla preferences och se vad som händer! Ska prova i kväll.

Notera skillnaden mellan din och min.

Vetisjutton vad det var. Tog ur allt ur Bibliotek, och pytsade tillbaka delar pö om pö enligt konstens alla regler. Det funkade (dvs, färgerna blev bra)!

Till slut hade jag en handfull meningslösa mappar kvar, misstänker att det var nån cache som ballat ur, eftersom en av de misstänkta mapparna var just "Caches".

1
Bevaka tråden