Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Schemalagt fil-backup program?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är ute efter ett program som kan :

schemalagt kopiera utvalda filer ( 2 ggr per dag , 7 dagar i veckan)

filerna skall kopieras till en utvald mapp där kopiorna på de säkerhetskopierade filerna lägs i datum märkta mappar eller zip filer ...

finns det något sådant program ?

jag vill helst inte använda automator eller liknande .. utan ett enkelt typ av backup program som klarar detta ..... ?

1000 tack för hjälp ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-28 17:14

SuperDuper! med två script.

http://www.shirt-pocket.com/

hej .. tack för svaren ..

jag hittade iBackup som verkar grymt bra ... tidsstyrd backup och allt .. och den är grattis ... dock hittade jag några fler program som vi nog kommer skaffa på länken Hagelin skicka .. kan jaag rekomendera faktist ...

superduper är helt ok ... synd bara att det kostar för att få tidsstyrd backup ....

crontab och cp

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-20 13:28

Hur fungerar iBackup om datorn står i viloläge? Gör den sitt jobb ändå, eller kör den backup så fort man startar datorn nästa gång?

//Peter

Ursprungligen av pwphoto:

Hur fungerar iBackup om datorn står i viloläge? Gör den sitt jobb ändå, eller kör den backup så fort man startar datorn nästa gång?

//Peter

vet ej riktigt .. men jag tror INTE den gör sitt jobb om datorn är i viloläge .. jag använder iBackup på vår Xserve för att ta dagliga kopior på företagets crm system .. iBackup skappar kopior och datummärker dom i en speciel katalogstruktur ... har redan räddat oss flera gånger ..

1
Bevaka tråden