Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lost... Guitar Rig och GB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ska gå, att få in Guitar Rig med AU, men det dyker inte upp i GB...
Filen Guitar Rig 2.components finns ju i Components-mappen... Skapar sen ett spår med ett instrument och kollar Programvaruintrument till höger, tar Visa alla... finns icke.
Jag har precis bytt till Mac och är liiite vilsen, men dock glad, bör tilläggas

En AU dyker inte upp som ett eget instrument. Välj Gitarr > No Effects och klicka på detaljer för att få fram de olika effekterna. Under komprimering har du en pop up-meny där du bör hitta Guitar Rig (bör vara en bit ner i listan under "Ljudeffektsenheter").

Kör hårt.

Ursprungligen av ohennig:

En AU dyker inte upp som ett eget instrument. Välj Gitarr > No Effects och klicka på detaljer för att få fram de olika effekterna. Under komprimering har du en pop up-meny där du bör hitta Guitar Rig (bör vara en bit ner i listan under "Ljudeffektsenheter").

Kör hårt.

Hallå broder!
Tackar för hjälpen!
Tyvärr löste det inte problemet, men nu förstår jag vart jag ska kolla! Great!
Det är något som inte stämmer.. Jag hittar en massa effekter där under Ljudhetseffekter (AUBandpass, AUDelay), men icke GR.. Har en lite gissning på att det har något med sökvägen GB använder! Jag har nämligen skapat ett nytt konto för mig och raderat det gamla. Kan det vara så att GBs sökväg pekar på den gamla Components-mappen (som inte finns)?

• Oregistrerad
  • 2006-08-29 02:29

Det finns väl 2 olika Components mappar?
En under "Användare(Huset)/Bibliotek/audio/Plug-ins/Components"
och en under "Macintosh HD/Bibliotek/Audio/Plug-ins/Components"

Testa att lägga i den andra...Själv har jag mina pluggar till Logic pro i components mappen under Mac HD.

/Pär

Tja Pär!
Nopes... no luck :/ Skumt! Har dem i båda Components nu, men de syns fortfarande inte. Har även en till AU plug installerad, den syns inte heller. Har inte så många val vid install heller. Bocka i AU typ.

Jag provade att installera fyra AU (hittade ett par demopluggar hos Camel audio) och bara tre av dem hittas av Garageband. När jag tittar lite närmare på dem ser jag att de tre som funkar är Universal, medan den som inte gör det bara är för PPC-maskiner.

Eftersom Guitar Rig än så länge inte finns i Universal-version så infinner sig frågan. Har du möjligen en Intel-mac?

I sådana fall finns det bara en lösning på ditt problem, att vänta på en uppdatering av GR. Enligt Native Instruments så ska den komma under det här kvartalet.

Ursprungligen av ohennig:

Jag provade att installera fyra AU (hittade ett par demopluggar hos Camel audio) och bara tre av dem hittas av Garageband. När jag tittar lite närmare på dem ser jag att de tre som funkar är Universal, medan den som inte gör det bara är för PPC-maskiner.

Eftersom Guitar Rig än så länge inte finns i Universal-version så infinner sig frågan. Har du möjligen en Intel-mac?

I sådana fall finns det bara en lösning på ditt problem, att vänta på en uppdatering av GR. Enligt Native Instruments så ska den komma under det här kvartalet.

Du är en klippa! Där har vi problemet! Jag är för ny på Mac för att ha fått in det där i huvudet med Unversial-versioner. Nog en PC-skada.
Skönt att det inte var något "allvarligt".
Tack än en gång!

• Oregistrerad
  • 2006-08-29 11:03

Det är därför man alltid ska berätta vad man har för dator!
Man får snällt vänta på att NI ska uppdatera pluggarna till Universal(Själv har jag väntat sen feb...grr)

1
Bevaka tråden